شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد در هفتمین اجلاس استانی نماز یکی از راهکارهای حفظ جامعه در برابر تهاجم فضای مجازی را، ترویج نماز و ارتباط با خدا دانست و گفت: به فکر نجات فرزندان خود باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امروز در هفتمین اجلاس نماز استان یزد که به میزبانی شهرستان اشکذر در حسینیه بزرگ سفید و آل کساء با حضور مردم و مسئولان برگزار شد اظهار داشت: در ایام کرونا یک فاصله ای بین دانش آموزان با برگزاری نماز در مدارس و مساجد افتاده است که از آموزش و پرورش و والدین توجه و اهتمام بیشتر به امر نماز فرزندان را خواستارم.

وی از معلمان و مدارس در سطح استان یزد، رسیدگی به امور نماز و اجرای طرح های تشویقی نماز در مدارس را نیز خواستار شد و گفت: اگر روحیه نماز در جامعه کمرنگ شود در واقع از دریای رحمت الهی دور شده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، بیان کرد: همه ما در نماز با خدا سخن می گوییم و در واقع بندگانی که به دنبال سیر الی الله هستند ارتباطشان با خدا از طریق نماز بیشتر است زیرا در نمازدعای« اهدنا الصراط المستقیم» و « ایاک نعبد و ایاک نستعین» را می گوییم که دعای همه پیامبران الهی بوده است.

آیت الله ناصری یزدی، یکی از راهکارهای حفظ جامعه در برابر تهاجم فضای مجازی را، ترویج نماز و ارتباط با خدا دانست و گفت: ما یک قطره ای هستیم که باید به دریای الهی وصل شویم و با این همه مشکلات، فساد ها و فضاهای مجازی اگر با خدا قهر کنیم هیچ فایده ای و ارزشی ندارد.

وی، انسان های بی نماز را همچون مردگان متحرک نامید و افزود: افراد بی نماز وقتی در سرازیری قبر قرار می گیرند دچار حسرت می شوند در حالی که افراد نماز خوان وقتی در سرازیری قبر قرا می گیرند دو ملک نورانی و آراسته به سراغ آنان می آیند و به آنان نوید آرامش می دهند.

امام جمعه یزد، از همگان به خصوص معلمان و والدین خواست تا به فکر نجات فرزندان خود باشند و از مسئولان، ائمه جمعه و جماعات خواست تا در امر ترویج نماز بکوشند.

آیت الله ناصری یزدی، هشدار داد: اگر از اکنون به عنوان پدر و مادر به فکر نماز فرزندان خود نباشید فردای قیامت باید پاسخگوی فرزندان خود باشند. در روایت داریم که یکی از دعواهای روز قیامت، دعوای فرزندان با والدین بر سر همین موضوعات است که چرا درست تربیت نکرده و یا نام نیک برای آنان انتخاب نکرده اند.

وی، ابراز کرد: والدین، فرزندان نماز خوان خود را تشویق و احترام نمایند و مدارس نیز در این زمینه بکوشند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha