سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه امام جمعه بندرعباس گفت: رسانه‌های غربی برای چشم آبی‌های اوکراینی تأسف می‌خورند، اما برای بچه های یمنی که از گرسنگی در حال جان دادن هستند، تآسف نمی‌خورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: نمازگزاران گرامی را در این ماه مبارک به تقوای الهی دعوت می‌کنم.

وی، با ذکر این نکته که شعبان ماه دلدادگی و بهار مومنان است، عنوان کرد: در این ماه باید پیامبر خود را در بندگی خداوند یاری کنیم و به امید خداوند از دالان شعبان به خوبی عبور کنیم و وارد ماه مبارک رمضان شویم.

کوچه‌های شهر به نام شهدا مزین شوند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان اینکه باید بررسی کنیم که آیا توانسته‌ایم حق خانواده شهدا را ادا کنیم، تصریح کرد: شهدا برای جامعه اسلامی ما یک نماد و پرچم محسوب می‌شوند تا ما راه را گم نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، شهیدان را پرچم‌دار و علم‌دار آزادگی ایرانیان دانست و خاطرنشان کرد: کنار کوچه‌های شهر در کنار تمام شماره‌ها، باید نام یک شهید مزین باشد تا نام و یاد شهدا در جامعه جاری شود.

وی، با ذکر این نکته اشتغال خانواده‌های شهدا یکی از دغدغه‌ها است، بیان کرد: تا کنون بخش اعظمی این چالش برطرف شده است که برای به صفر رساندن آمار بیکاری در میان خانواده شهدا به صفر برسد.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: جوانی یک فرصت برای استفاده از ظرفیت جوانی است اما مورد تهدید و هجمه نیز قرار دارند که همه باید برای حفاظت آن‌ها مراقبت کنیم.

ایران اولین کشور اسلامی است که وارد عرصه فضایی شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به پرتاب دومین ماهواره فضایی نور در ۵۰۰ کیلومتری جز زمین، ابراز کرد: این اقدام بسیار بزرگ بود که می‌توان از ابعاد مختلف بررسی کرد.

وی عنوان کرد: مفتخریم که اولین کشور اسلامی هستیم که وارد عرصه فضایی شدیم و جزو کشورهای فضایی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: برخی از کشورهای همسایه ایران که مدعی داشتن تکنولوژی فضایی یا ... هستند؛ از کشورهای دیگر اجاره می‌کنند و عملا خودشان هیچ نقشی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: تمام مراحل کار اعم از ماهواره و ماهواره بر توسط متخصصان بومی کشور عزیزمان ساخته شده است که شیرینی این اتفاق را دو چندان می‌کند.

رفتارهای دوگانه غرب در قبال اوکراین و یمن مایه تاسف است

وی بیان کرد: مواجهه دوگانه غرب نسبت به اوکراین و یمن باعث تاسف است و نشان دهنده نگاه‌های نژاد پرستانه است.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: رسانه‌های غربی برای چشم آبی‌های اوکراینی تأسف می‌خورند، اما برای بچه های یمنی که از گرسنگی در حال جان دادن هستند، تأسف نمی‌خورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ابراز کرد: غرب در حال رسوا سازی خود است و روح نژاد پرستانه خود در قبال مسائل جهانی را نشان می‌دهد. امیدوارم بشریت به یک رشدی برسد که انسان برای او ارزش داشته باشد نه ملیت آن‌ها.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha