یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام مروتی

حوزه/ کارشناس مذهبی در مرکز تخصصی فقه و اصول خواهران حوزوی اردکان گفت: یکی از کارهای نخبگان و خواص «تبیین» است و بانوان طلبه هم وارد این میدان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام کمال مروتی، عصر شنبه در نشست جهاد تبیین که با حضور بانوان طلبه مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه الزهرا سلام الله علیها اردکان برگزار شد، با تبریک ایام شعبان المعظم، اظهار داشت: یکی از کارهای نخبگان و خواص «تبیین» است و بانوان طلبه هم به عنوان خواص جامعه بایستی به جهاد تبیین بپردازند و این کار را یکی از وظایف خود بدانند.

وی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در روز مبعث امسال، تصریح کرد: هدف از بعثت بیان دو عنصر ارزشمند «گسترش عقلانیت» و «پرورش اخلاقی» بود. اسلام این دو ارزش را برای بشریت آورد.

مروتی، برخی از ویژگی های جاهلیت قبل از ظهور اسلام را از جمله گمراهی، بی هدفی، نادانی، تکبر، حق ناپذیری برشمرد و گفت: در بعثت ناممکن هایی تحقق پیدا کرد که تا آن زمان ممکن نبود یعنی دگرگونی همان آدم نه اینکه آدم جدیدی بیاید.

وی ادامه داد: در طول تاریخ تجربه نبوی قابل تکرار است و در واقع بهره مندی از تجربه نبوی ناممکن را ممکن می کند.

مروتی با اشاره به دوران زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از این شهید به عنوان یک انسان تحول گرا نام برد و افزود: تجربه حاج قاسم باز تولید و از مصادیق تجربه نبوی است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha