دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ سومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی سرمایه اجتماعی دانشکدگان فارابی

حوزه/ دبیر اجرایی سومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی سرمایه اجتماعی و تاب آوری گفت: شورای سیاست‌گذاری همایش اعتقاد دارد مفهوم سرمایه اجتماعی یک مفهوم گسترده و پیچیده می‌باشد و جنبه های متفاوت اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و اقتصادی را در برگرفته و تحت تاثیر قرار می‌دهد.

امین فرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به برگزاری سومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی «سرمایه اجتماعی و تاب آوری»، اظهار داشت: دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ اقدام به برگزاری اولین دوره همایش ملی سرمایه اجتماعی و امنیت نمود. از آنجا که این همایش با موفقیت برگزار شد و مورد استقبال جدی جامعه علمی و مسئولین اجرایی کشور قرار گرفت. بر این اساس دومین دوره همایش سرمایه اجتماعی به دلیل اهمیت شرایط سیاسی، اقتصادی و سرزمینی ایران، با محوریت توسعه پایدار در آبان ماه ۱۳۹۸ برگزار شد.

وی در ادامه افزود، پس از وقفه ای دو ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران بر آن شد تا پس از برگزاری دو دوره موفق همایش سرمایه اجتماعی، سومین دوره این همایش را با در نظر گرفتن بحران جهانی کرونا، به صورت بین المللی و با محوریت تاب آوری در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار نماید. نویسندگان، دانشجویان و اساتید علمی ملی و بین المللی می توانند حداکثر مقالات خود را تا تاریخ ۱۵ ام فروردین ماه ۱۴۰۱ از طریق پرتال همایش اقدام به ارسال آثار خود نمایند.

وی ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری همایش اعتقاد دارد مفهوم سرمایه اجتماعی یک مفهوم گسترده و پیچیده می‌باشد و جنبه های متفاوت اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و اقتصادی را در برگرفته و تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فرجی ابراز داشت: یکی از مسایل اساسی ایران و جهان که سرمایه اجتماعی می تواند در آن نقش اساسی داشته باشد موضوع تاب آوری است. تاب آوری را چه مفهومی فردی یا اجتماعی تلقی کنیم و چه آن را به عنوان پدیده کالبدی و یا اقتصادی در نظر بگیریم که همه افراد جامعه در ساخت و حفظ آن مشارکت دارند، با سازه های سرمایه اجتماعی (اعم از اعتماد، اطمینان، مشارکت، امید و ...) مرتبط است. از آنجا که سرمایه اجتماعی، اساس تعامل اجتماعی موثر محسوب می شود باعث افزایش تاب آوری می شود.

دبیر اجرایی همایش خاطرنشان کرد: امروزه تعاملات اجتماعی در سراسر دنیا تحت تأثیر چالش ویروس بدون مرز کرونا قرار گرفته است. این ویروس در ابتدا بیش از هر چیزی تهدیدی برای سلامت عمومی شناخته می شد، اما رفته رفته تبدیل به یک تهدید جهانی برای اقتصاد، فرهنگ، روابط اجتماعی و دیگر تعاملات بشری شده است. با توجه به مساله تاب آوری به ویژه در شرایط همه گیری ویروس کرونا در جهان و جایگاه سرمایه اجتماعی در مدیریت آن، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران در نظر دارد همایش بین المللی سرمایه اجتماعی و جایگاه آن در تاب آوری را برگزار نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha