سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حضور طلاب استان قم به نام کاروان شهید صیاد شیرازی در راهیان نور

حوزه/ کارشناس فرهنگی و پژوهشگر حوزوی گفت: بی شک بهترین نوع جهاد تبیین در اردوهای راهیان نور صورت می گیرد، چرا که دل ها در آن حال و هوا و فضای مقدس، بسیار آماده دریافت حقایق انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: بعد از گذشت بیش از دو سال از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا، اسفندماه سال ۱۴۰۰ به شکل رسمی، برگزاری اردوهای راهیان نور – البته به شکل محدود و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی- از سر گرفته شد تا شاهد یکی از اثرگذارترین فعالیت های فرهنگی در مناطق عملیاتی جنوب کشور و از جمله خوزستان سرافراز باشیم.

وی افزود: نرم افزار غنی و پربار دفاع مقدس در همین برنامه های فرهنگی باید به نسل جدید کشور انتقال داده شود و این تبیین بی شک یکی از مهم ترین انواع جهاد تبیین است تا جوانان و نوجوانان ما بدانند در طول هشت سال جنگ تحمیلی چه بر سر کشور ما آمده و چگونه جوانان مؤمن و انقلابی به دفاع از انقلاب و میهن عزیزمان برخاسته و جان خویش را تقدیم این راه نمودند.

وی همچنین گفت: رزمندگان ما از اقشار گوناگون جامعه با حضور در جبهه و لبیک به ندای امام راحل نشان دادند که درس مجاهدت و ایثار را از مکتب اهل بیت(ع) و به خصوص امام حسین(ع) گرفته اند و پای این مکتب جانانه ایستادند و عده ای از آن ها به فیض عظیم شهادت و یا جانبازی در راه حق نائل شدند.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین کارها در زمان برپایی اردوهای راهیان نور، اهتمام نسبت به جهاد تبیین است، چرا که این مجاهدت می تواند بسیاری از فتنه ها و توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب را دفع و خنثی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha