دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی تأکید کرد: پروژه جدید آمریکا، ایجاد اسلام اعتدال گرا و اجرای آن در جهان اسلام و هدف از آن گسترش اراده آمریکا در منطقه می باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف تأکید کرد: پروژه جدید آمریکا، ایجاد اسلام اعتدال گرا و اجرای آن در جهان اسلام است که با هدف گسترش اراده آمریکا در منطقه انجام می گیرد.

وی افزود: این پروژه پس از حمایت آمریکا از پروژه تکفیری زیر چتر اسلام، مشابه داعش صورت می گیرد.

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: پروژه غربی و آمریکایی علیه جهان اسلام، یک پروژه فکری است، نه نظامی. این چیزی است که وزیر اسبق آمریکا اعلام کرد و گفت "ما در خاورمیانه به دنبال اسلامی شبیه اسلام اروپایی تحت عنوان اسلام معتدل هستیم".

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی تصریح کرد: موسسه آمریکایی راند امروز برای این پروژه برنامه ریزی می کند تا آن را در جهان اسلام اجرا کند.

وی در همین راستا با بیان اینکه اسلام متعصب تکفیری مورد حمایت آمریکا بوده و ما با آن مخالف هستیم، گفت: یک اسلام اعتدال گرای محمدی است که در برابر اسلام اعتدال گرای آمریکایی قرار دارد. این اسلام آمریکایی اینگونه است که فرد نماز می خواند و نهی از منکر نمی کند، به حاکم ظالم فکر نمی کند، شراب می نوشد، ملت های مسلمان از هم پاشیده و دولت ها به دست مزدوران افتاده و این فرد هیچ حرکتی نمی کند. فرد نماز می خواند و با روحانیت، مرجعیت و دین مقابله می کند. ثروت ها به غارت می رود و همگی همدیگر را به قتل می رسانند. اینکه فرد برای امام حسین (ع) گریه می کند و دست یزید را می بوسد. فرد به همه چیز جز کرامت و عزت فکر می کند و به ظالم نه نمی گوید و اینکه هیچ قدرتی تشکیل نشود تا تحت سیطره آمریکا باشند.

امام جمعه نجف اشرف بیان داشت: ما به دنبال اسلام اعتدال گرای محمدی هستیم که مطابق سیره اهل بیت (علیهم السلام) باشد؛ اسلامی که در آن حضرت نبی اکرم (ص) فرمود: « من رأی منکم سلطانا جائرا مستحلا لحرم الله ناکثا لعهد الله فلم یغیر ما علیه کان حقا علی الله ان یدخله مدخله». هر کس سلطان ستمگری را ببیند که حرام خدا را حلال شمرده، پیمان الهی را شکسته و با سنّت رسول خدا مخالفت ورزیده، در میان بندگان خدا به ستم رفتار می کند; و او با زبان و کردارش با وی به مخالفت بر نخیزد، سزاوار است خداوند او را در جایگاه آن سلطان ستمگر (دوزخ) بیاندازد.

وی ادامه داد: ما خواهان اسلام محمدی هستیم که می گوید: «من لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» (کسی که به امور مسلمانان توجهی نکند، از آنها نیست). ما به دنبال اسلامی هستیم که شعار "هیهات منّا الذلة" سر می دهد. ما اسلامی حسینی می خواهیم که شعارش « اما والله لا اعطیکم بیدی اعطاء الذلیل ولا افر فرار العبید» (به خدا سوگند ، نه دست ذلّت و خواری به شما می دهم و نه چونان بردگان می گریزم). اسلام اعتدال گرای محمدی می خواهیم که می گوید: (ان الصلاة تنهی عن الفحشاء والمنکر). ما خواهان اسلام اعتدال گرایی هستیم که می گوید: (ولله العزة و لرسوله و للمؤمنین).

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در پایان گفت: جهان کفر امروز خطر موج اسلام برگرفته از اهل بیت (علیهم السلام) را احساس می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha