یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
نشست

حوزه/ دومین نشست علمی کنگره امناء الرسل در عتبه مقدس حسینی برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مشتاق مظفر مدیر مجمع امام حسین(ع) و مسئول کمیته اجرایی کنگره علمی امناء الرسل در عراق با اشاره به اینکه کنگره تکریم آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان در روز دهم ربیع الاول سال جاری در عراق برگزار خواهد شد این نشست را دومین نشست علمی از مجموع نشستهای مربوط به این کنگره دانست که اولین آن در نجف اشرف برگزار شده بود.

وی در ادامه اذعان کرد: طرح برگزاری کنگره علمی امناء الرسل در مدیریت حوزه علمیه در شهر مقدس قم شکل گرفته و عتبات مقدس حسینی و علوی توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه به همکاری و مشارکت دعوت شده اند.

وی در ادامه افزود: این کنگره، تکریم شخصیت علمی حضرت آیت الله سیدمحمد مهدی موسوی الخرسان را در دستور کار خود قرار داده و چاپ موسوعه آثار این عالم فرزانه در قالب ۵۰ جلد، از جمله فعالیتهای این دبیرخانه به شمار می آید.


دکتر عباس فحام از اندیشمندان دانشگاه کوفه، در ادامه عنوان کرد که در این نشست علمی سه مقاله پژوهشی درباره تاریخ روایت و ادبیات نوشتاری تاریخی آیت الله خرسان ارائه میشود.

سخنران دیگر این نشست علمی، حجت الاسلام حیدر سهلانی بود که بر مشارکت دو حوزه نجف و کربلا بر ارائه چهره نورانی معارف اهلبیت(ع) از طریق عالمان دینی در این نشست های علمی تاکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha