دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
مصباح سی سخت

حوزه/ امام جمعه سی سخت گفت: متاسفانه راه شهید آوینی ادامه داده نشد و نامه زنان هنرمند گویای این حقیقت تلخ و فاصله گرفتن سینما از ارزش ها و اخلاق دینی است. از وزیر فرهنگ و ارشاد می خواهیم با اقدام انقلابی با ولنگاری اخلاقی در سینما مبارزه کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام ناصر مصباح نژاد، امروز در نماز جمعه شهر سی سخت، در محل مسجد جامع امام علی (ع) گفت: ماه پر فیض رمضان تجلی رحمت خاص خداوند است، چرا که مومنان را به ضیافت معنوی دعوت کرده و با مائده های معنوی نظیر عفو و بخشش استجابت دعا، قبولی اعمال و شب قدر و نزول قرآن پذیرایی می‌کند.

وی در ادامه به شهادت دو تن از روحانیون جهادی و خدوم اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام اصلانی و دارایی با زبان روزه و بی گناه به شهادت رسیدند. این حوادث سناریوی دشمنان برای تضعیف وحدت و انسجام اسلامی است اما به کوری چشم صهیونیست ها و استکبار خون پاک شهدای مظلوم امت اسلام را منسجم تر می‌کند.

مصباح نژاد به ۲۰ فروردین روز فناوری هسته ای هم اشاره کرد و گفت: فناوری صلح آمیز هسته ای حق مسلم و نیازی ضروری کشور است و در این راه هزینه های زیادی به قیمت خون دانشمندان هسته ای دادیم.

وی گفت: انرژی هسته ای مصارف پزشکی و اقتصادی مقرون به صرفه دارد. ما از تیم مذاکره کننده کشور حمایت می کنیم، اما توصیه به حفظ منافع ملی و هوشمندی در برابر دسیسه ها است.

امام جمعه سی سخت به شهادت شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: شهید آوینی پیشتاز هنر انقلابی و اسلامی بود اما متاسفانه در عرصه هنر راه ایشان ادامه داده نشد و نامه زنان هنرمند گویای این حقیقت تلخ و فاصله گرفتن سینما از ارزش ها و اخلاق دینی است. از وزیر فرهنگ و ارشاد می خواهیم با اقدام انقلابی با ولنگاری اخلاقی در سینما مبارزه کند، البته کار سختی است.

مصباح نژاد، سالروز شهادت سپهبد صیاد شیراز ی را یادآور شد و گفت: شهید صیاد شیرازی فرمانده ای مومن و انقلابی بود که خدمات ارزشمندی در دفاع از میهن و مبارزه با دشمن از خود به یادگار گذاشت

امام جمعه سی سخت، افتتاح حساب ۱۰۰ به فرمان امام خمینی و تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مبارک خواند و افزود: نهادسازی برای حل مشکلات محرومان هنر بزرگ امام خمینی بود. بنیاد مسکن یکی از این اقدامات ماندگار است که خدمات زیادی به جامعه محرومان ارائه کرده است. البته در بخش مسکن طبقه ضعیف نیاز به اقدام جهادی و انقلابی و تسهیل گری بیشتر دارد.

وی در پایان ضمن تسلیت وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه (س)، گفت: حضرت خدیجه(س) الگوی ایمانی و شجاعت اسلامی است و خدمات و حمایت های این بانوی نمونه مورد تجلیل پیامبر بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha