یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر صبح امروز گفت: بالاترین فضیلت حضرت خدیجه(س) اعتقاد راسخ به راه حضرت رسول اعظم(ص) و استقامت در این راه بود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی، امروز در همایش مدیران و معاونین آموزش مدارس علمیه خواهران استان بوشهر با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها، گفت: بالاترین فضیلت حضرت خدیجه(س) اعتقاد راسخ به راه حضرت رسول اعظم(ص) و استقامت و ایستادگی در این راه بود .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: در روزگاری که اوج جاهلیت است و محیط فرهنگی و اجتماعی پیامبر هیچ سنخیتی با آرمان های های پیامبر نداشت و به ظاهر هم کسی امیدی به موفقیت ایشان نداشت، حضرت خدیجه سلام الله علیها به پیامبر(ص) ایمان آورد و در این راه ایستادگی کرد و از تمام هستی و جایگاه خودش برای پیشبرد اسلام بهره برد.

وی با اشاره به اوج بصیرت آن بزرگوار تاکید کرد: حضرت خدیجه(س) اهل ملاحظه نبود که ببیند آیا افراد دیگری هم به پیامبر ایمان می آورند یا تنها می ماند بلکه به محض دریافت حقانیت راه پیامبر به آن ایمان آورد و در صحنه حاضر شد. در چنین شرایطی برخی خیلی ملاحظات دارند که آیا پیامبر موفق می شود؟ آیا افرادی به ایشان ملحق می شوند؟ هزار اما و اگر می آورند اما ایشان این ملاحظات دنیایی در کارشان نبود.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر ادامه داد: حوزه علمیه خواهران ادامه دهنده سیره آن بانوی بزرگ در راه نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) است و باید استقامت، بصیرت، از خود گذشتگی و تقوای آن بانوی عظیم الشان، الگوی فعالیت های حوزویان باشد.

وی با توجه به نقش زن در جامعه و تاثیر حضور فعال و با برنامه در عرصه دین، خاطر نشان کرد: نهضت های بزرگ اسلام و تشیع را همواره زنان بزرگ و بصیر حمایت کردند و ما این را در زندگی آن بانوی بزرگوار و سپس در نسل او از حضرت فاطمه و حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) شاهد هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha