چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ناصر رفیعی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: وهابیت توسل، زیارت، تبرک جستن، ساخت و ساز قبور و برگزاری جشن و سرور و عزاداری برای اهل بیت(ع) را شرک می‌داندکه متاسفانه این تفکر در میان برخی از شیعیان درحال سرایت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، طی سخنانی در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره عنکبوت، اظهار داشت: در آیه ۶۱ سوره عنکبوت خداوند به نبی خدا می فرماید «از مشرکان سوال کن چه کسی این عالم هستی را خلق نموده است؟» و ما در این فرصت به دنبال پاسخ به این پرسش هستیم.

وی، افزود: افرادی که بت می پرستند مشکل‌شان توحید در خالقیت نیست چون مشاهده می کنند که بت هیچ قدرتی ندارد و نمی تواند خالق دنیا باشد، بلکه مشکل اصلی آن ها شرک در طاعت و عبادت است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: هندوها صدها نوع بت دارند و حتی حیوانات را پرستش می کنند هر چند گاو و حیوانات را خالق عالم هستی نمی دانند، اما اعتقاد دارند خداوند در این موجودات تجلی کرده است و به طور مثال گاو را نمادی از خداوند می دانند و در حقیقت شرک در عبادت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، خاطر نشان کرد: عده ای شرک در خالقیت دارند و عده ای دیگر شرک در عبادت دارند که شرک مشرکان، از نوع دوم بوده و در عبادت شرک دارند.

سخنران حرم بانوی کرامت، یادآور شد: شرک ذاتی و قائل شدن هم‌نوع و شریک برای خداوند متعال، شرک در خالقیت و شرک در عبادت نیز شرک است که از تمام این شرک‌ها نهی شده است.

وی تاکید کرد: اگر کسی در اعمال خیر خود ریا داشته باشد، دچار شرک شده است، اما این شرک کفر محسوب نمی شود و به اصطلاح شرک خفی نام دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در ادامه گفت: توحید نصف دین است و تمام انبیاء الهی برای تبیین توحید مبعوث شده‌اند تا انسان ها در مسیر اطاعت درست قرار بگیرند.

وی افزود: یک شرک جدید و جلی در میان وهابیت و دشمنان تشیع ایجاد شده و به شیعیان نسبت می دهند در حالی‌که در کتب شیعیان مبانی توحیدی غوغا کرده است و به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، تاکید کرد: وهابی ها توسل، زیارت، تبرک جستن، ساخت و ساز قبور و برگزاری جشن و سرور و عزاداری برای اهل بیت(ع) را شرک می‌دانند که متاسفانه این تفکر در میان برخی از شیعیان هم درحال سرایت است که جای تعجب دارد.

استاد حوزه علمیه، خاطر نشان کرد: احیای مردگان کار خداوند است، اما حضرت عیسی علیه السلام به اذن الهی مردگان را زنده می کرد و به اذن الهی با آب و گل و… پرنده خلق می کرد و با دستان خود نابینا را شفا می داد که اصطلاحا خلقت، احیای مردگان و شفای مریضان را انجام می داد اما می فرمود تمام این ها به اذن الهی است.

وی، یادآور شد: همانگونه که حضرت عزرائیل جان می گیرد و حضرت میکائیل رزق می دهد، دیگر انبیاء الهی نیز واسطه الهی هستند و به اذن الهی کارهای مختلفی را انجام می دهند و اگر کسی به این مسائل اعتقاد داشته باشد شرک مرتکب نشده، بلکه فراموش کردن خالق اصلی شرک است.

سخنران حرم بانوی کرامت، اظهار داشت: عده ای چون سواد درست و فهم قرآنی ندارند، آیات قرآن را نمی توانند درست تفسیر کنند و دچار خطا شده و کلام وهابیت را تکرار می کنند.

وی، گفت: طبق آیات قرآن کریم برادران یوسف به حضرت یعقوب(ع) متوسل شدند که خداوند خطای آن ها را ببخشد و وهابیت ادعا می کند این موارد در زمان حیات انبیاء الهی بوده در حالی که بر اساس آیات قرآن انبیاء الهی ممات جسمی دارند و حیات روحی آن ها باقی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، تاکید کرد: وهابیت اگر جرأت دارد بیاید گفت‌وگو و مناظره نماید تا جواب شبهات خود را دریافت کند و بداند که دوره شبهه افکنی و فرار کردن گذشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha