شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ نشست علمی مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه اصفهان با حضور آیت الله فیاضی

حوزه/ استاد حوزه علمیه با اشاره به حضور مسیحیان در نزد امیرالمومنین(ع) بیان کرد: حضرت پس از حضور در جمع مسیحیان ابتدا به معرفی پیامبر اکرم (ص) پرداختند و بیان کردند که، ایشان جلودار همه پیامبران است و خداوند تمام میراث ها و کلیدها را که همان ولایت تکوینی است را به این پیامبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی، در جلسه درس اخلاق که در حسینیه امام خمینی (ره )قم برگزار شد، با اشاره به اینکه حداقل معرفت امام ایمان به خلافت الهی او است گفت: این اساس معرفت امام است و اگر کسی آن را نداشته باشد هیچ معرفتی به امام نخواهد داشت.

وی ادامه داد: به همین دلیل مسیحیانی که وارد مدینه شدند از جانشین پیامبر سوال کردند؛ و وقتی متوجه شدند که خلیفه آن زمان وصی نیست، اصل پیامبر (ص)را زیر سوال بردند، زیرا طبق کتب آسمانی خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نکرده است، مگر اینکه برای او وصی است؛ پس از آن به سراغ ویژگی دوم که داشتن علم غیب از سوی پیامبر (ص) است، رفتند و وقتی متوجه شدند که آن خلیفه علم نیز ندارد، در اعتقاد خود مقاوم تر شدند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خاطره دیدار آیت الله ری شهری منقول از خودشان با کشیش مسیحی پرداخت و گفت: در همایشی سفیر ایران به من گفت، کشیشی هست که شیعه شده و خوب است دیداری با آن داشته باشید؛ از او پرسیدم چه شد شیعه شدی؟ پاسخ داد، در تبلیغ مسیحیت ممتاز بودم بطوری که کلیسا تصمیم گرفت من را بفرستد در یک منطقه مسلمان نشین و هیچ یک از مبلغان مسیحی نتوانسته بودند که به مسیحیت دعوت کنند.

وی ادامه داد: ابتدا در صدد آن بر آمدم که اسلام را بشناسم، و در مطالعاتم به این رسیدم که دین اسلام دین جهانی است و می تواند دنیا را اداره کند؛ زیرا برای کوچکترین چیز زندگی برنامه دارد تا روابط بین الملل؛ و اینکه کسانی که گویند بودجه برای کارهای نظامی نیاز نیست، نسبت به قرآن بی توجه هستند، زیرا قرآن فرموده است، با هر آنچه که در توان دارید با دشمن بجنگید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور مسیحیان در نزد امیرالمومنین (ص) بیان کرد: حضرت پس از حضور در جمع مسیحیان ابتدا به معرفی پیامبر اکرم (ص) پرداختند و بیان کردند، ایشان جلودار همه پیامبران است و خداوند تمام میراث ها و کلیدها را که همان ولایت تکوینی است را به این پیامبر داد؛ و خداوند او را تا عرش بالا برد؛ و رفیع ترین جایگاه، جایگاه پیامبر اکرم (ص) است؛ و حضرت فرمود که من ثقلین را در میان شما قرار داده ام.

وی در ادامه به ویژگی های دیگر والا و عظیم پیامبر اکرم (ص) پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین فیاضی خاطرنشان کرد: ائمه به صراحت گفته اند، قرآن ظاهری دارد که همه آن را می فهمند و باطنی دارد که تنها رسول اکرم (ص) آن را می داند و ما همه آنها را می فهمیم و شما نمی فهمید.

وی در پایان گفت: امیدواریم ان شاء الله قدر نعمت رسول را بدانیم و اگر قدردان آن باشیم نعمت افزون می شوند و اگر قدردان نباشیم عذاب خداوند شدید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha