جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
ق

حوزه / رئیس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان از اسکان ۱۸ هزار مسافر در بقاع متبرکه کاشان در ایام تعطیلات عید سعید فطر خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مسلم محمود زاده، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با حلول ماه شوال و پایان ماه پربرکت رمضان و مصادف شدن این ایام با آیین گلاب گیری در شهرستان کاشان، سیل مسافرت ها از شهرها و استانهای مختلف کشور به سمت کاشان روانه و سبب غافلگیری مسئولین و مردم شهرستان گردید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان ادامه داد: اگر چه در سالهای قبل حضور گردشگران در این فصل سال در شهرستان کاشان وجود داشت، ولی همزمانی تعطیلات عید فطر و شروع فصل گلاب گیری از یک سو و رفع محدودیت های کرونایی بواسطه واکسینه شدن مردم و کاهش آمار ابتلا به کرونا و تغییر رنگ بندی ها از سوی دیگر سبب شد تا حجم زیادی از مسافران و گردشگران به شهرستان کاشان عزیمت نموده و از جاذبه های گردشگری و زیارتی سیاحتی و آیین های گلاب گیری بازدید و بهره مند گردند.

وی، با بیان اینکه کمبود مراکز اقامتی و همچنین پذیرایی در کاشان در ایام پایانی هفته گذشته به وضوح نمایان شد، افزود: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی با بارش باران خصوصا در ساعات پایانی روز و اوایل شب شهرستان را در بر داشت و این موضوع سبب غافلگیری مسافرین شد، لذا بقاع متبرکه کاشان که میزبان مسافران و گردشگران در این فصل سال بودند با اسکان مسافران در شبستان ها و حسینیه ها تا حدودی سبب ایجاد آرامش در بین مسافران شدند.

محمود زاده ادامه داد: در شش شب منتهی به پایان هفته گذشته در ۱۳ بقعه متبرکه شهرستان کاشان، خصوصا بخش های مشهداردهال و قمصر حدود ۱۸ هزار نفر در بقاع متبرکه شب را سپری کردند.

وی افزود: امامزاده ولی بن موسی(ع) راوند، امامزاده علی بن محمدباقر(ع)، امامزاده زید بن علی النقی(ع)، شاهزاده حسین(ع) باریکرسف ، امامزاده نورالهدی(ع)، امامزاده ابراهیم و امامزاده قاسم و امامزاده هادی(ع) فین ، امامزاده میر سلیمان(ع) و امامزاده پیرداود(ع)، امامزاده یونس(ع) و ... میزبان مسافران و گردشگران بودند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان عنوان کرد: در برخی بقاع متبرکه آبجوش و چای صلواتی و برخی نذورات از جمله حلیم، خرما و نان توسط خیرین و هیئت امنا، برای مسافران تدارک دیده شده بود.

محمود زاده در پایان از تلاشهای تمامی عوامل اجرایی بقاع متبرکه شهرستان هیئت امنا و مدیران و مسئولین فرهنگی و خادمین رسمی و افتخاری و ائمه جماعات بقاع در راستای افزایش رضایت مندی و خدمات رفاهی مسافرین زحمات زیادی را متحمل شدند قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha