دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در آیین رونمایی از پوستر دومین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر گفت: پیام غدیر را می‌توان با شعر به گوش دنیا رساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، امروز در آیین رونمایی از پوستر دومین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر، در تبریز با تاکید بر اینکه باید برای پاک کردن غبار مظلومیت از چهره غدیر تلاش کنیم گفت: پیام غدیر را می‌توان با شعر به گوش دنیا رساند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه لازم است واقعه غدیر برای مردم درست تبیین شود، افزود: شاعران باید واقعه غدیر خم را برای مردم و حتی در ابعاد بین‌المللی برای مردم جهان به درستی تبیین و معرفی کنند.

وی با اظهار اینکه شاعران ترک زبان و آذربایجان از ابتدا زندگی خود به مولا علی (ع) و اولاد علی گرایش خاصی و ارادت ویژه دارند، تصریح کرد: یکی از شعرای کلاسیک آذربایجان که از اهالی این دیار، اما ساکن و متوفی در شهر کربلاست، مولانا محمد فضولی است، این شاعر به سه زبان ترکی، عربی و فارسی شعر می‌سروده که مملو از آموزه‌های دینی و عشق به خداوند، اسلام و ائمه اطهار است.

امام جمعه تبریز با اعلام اینکه مدح مولا زینت بخش قلب‌ها و ذهن‌ها و دفترهاست، گفت: کمتر شاعری را می‌توان پیدا کرد که از حلاوت عشق علوی بهرمند نشود.

وی با اشاره به اینکه کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر می‌تواند علاوه بر معرفی شاعران و ایجاد انگیزه، شور و نشاط معنوی برای تولید آثار فاخر و ماندگار در گستره ادبی جامعه اثرگذار باشد گفت: دومین کنگره بین المللی ترکی شعر غدیر می‌تواند به ترویج و اشاعه فرهنگ و اندیشه غدیر در سایه انتشار و ارائه آثار تولیدی در جامعه اسلامی بپردازد.

حجت الاسلام حسن کاملی فر، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر آذربایجان‌شرقی هم در این آیین با بیان اینکه تبیین و تبلیغ واقعه غدیر باید به فرهنگ عمومی و مردمی تبدیل شود و زنده نگه‌داشتن این رویداد مهم از وظایف ذاتی مسلمان است گفت: غدیر باید مثل فرهنگ عاشورا و اربعین که مردم خود را وقف امام حسین (ع) کرده‌اند، پررنگ شود و در این زمینه باید تلاش شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha