دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان، حرکت مردم ایران را همواره در راستای آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: تحلیل‌های رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب و خط قرمز ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان با تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: امام رضا(ع) مدت ۵۵ سال عمر پر برکت و نورانی داشتند و ملت ایران همیشه ارادت خود به آن امام الهی را ابراز می‌کنند.

وی به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل در ۲۲ خردادماه سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و افزود: اگر تاکنون در جامعه اسلامی کاری در عرصه‌های اجتماعی انجام شده، به دلیل وجود سازمان‌های مردم نهاد بوده است و در این راستا ضرورت دارد که رئیس جمهور به شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم ۱۴ خرداد، یادآور شد: سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب، ۳۷ سرفصل اصولی داشت که بخش‌های اعظم فرمایش ایشان پیرامون شخصیت حضرت امام(ره) بود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، حرکت مردم ایران را همواره در راستای آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: تحلیل‌های رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب و خط قرمز ما است.

وی به ۱۲ ویژگی مردمی حضرت امام(ره) در سخنرانی مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب به ۶ ویژگی مکتب امام(ره) و ۹ ویژگی مدیران اشاره فرمودند که لازم است امروز مورد توجه جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه مدیر در جامعه باید دارای ایده و اراده باشد، گفت: اهداف حضرت امام(ره) تاکنون در جامعه عملی شده و آنچه که عملی نشده است به دلیل وجود برخی مدیران تنبل و عناصر سست بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به اشتباه محاسباتی دشمن مبنی بر دل بستن به برخی اجتماع‌ها اشاره کرد و خاطر نشان کرد: اکنون گرایش مردم به دین و معنویت نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی بسیار بیشتر شده و دلیل آن نیز بدرقه با شکوه پیکر سردار سلیمانی است.

وی با بیان اینکه تمدن سازی، هویت انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بسط دین و کرامت انسانی به دنیای بشریت، از هویت‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

امام جمعه رشت به متوجه شدن اشتباه کشور یونان در توقیف کشتی محموله نفت ایران اشاره کرد و افزود: همه باید بفهمند در میدان‌های جهانی کسی قدرتمند است که با قدرت‌های زر و زور مقابله کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به کشته شدن فرمانده شاخه نظامی موساد توسط حمله پهپادی در اربیل عراق، تاکید کرد: یکی از مصوبات خوب پارلمان عراق این بود که هر گونه روابط با رژیم صهیونیستی مجازات اعدام دارد.

وی، برخورد خشن برخی مسئولان جمهوری آذربایجان با مردم این کشور را ناپسند خواند و بیان کرد: خواهان همسایگانی هستیم که از التهاب در درون و بیرون مرزهای خود اجتناب کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تشریح مسائلی پیرامون حقوق فرزند بر پدر و مادر در راستای سبک زندگی اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: تدریجی بودن و روش آسان گیری از اصول تربیت بوده، بنابراین آسان گیری و اعتدال در مسائل اخلاقی و تربیتی از اصول معارف اسلام است که باید والدین نسبت به رعایت آن دقت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha