چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سیفی

حجت الاسلام سیفی با اشاره به آیه شریفه «فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ وَاشْکُرُوا لِی وَلَا تَکْفُرُونِ» گفت: خداوند دارای دو نوع رحمت است، یک نوع رحمت عام است که شامل همه موجودات عالم می شود و نوع دوم رحمت خاص است و طبق آیه ذکر شده، زمانی شامل حال انسان می شود که بنده هم به یاد خدا باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رضا سیفی، پیش از ظهرامروز در مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) اصفهان با موضوع اهمیت و آثار ذکر و یاد خدای متعال و اهلبیت علیهم السلام اظهار کرد: تمامی اعمالی که به بندگان خدا سفارش شده است، حد و حصر و ابتدا و انتهایی دارد، اما یک دستور حد و حصری ندارد و آن ذکر خداوند است.

استاد حوزه با اشاره به آیه شریفه «فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ وَاشْکُرُوا لِی وَلَا تَکْفُرُونِ» عنوان کرد: خداوند دارای دو نوع رحمت است، یک نوع رحمت عام است که شامل همه موجودات عالم می شود و نوع دوم رحمت خاصه خداوند است که بر طبق آیه ذکر شده، زمانی شامل حال انسان می شود که بنده هم به یاد خدا باشد.

وی افزود: در این آیه شریفه دریاهایی از خیر و برکات برای بندگان نهفته است و حقیقت ولایت همین امر است که انسان در این مسیر یاد خداوند و امام زمان(عج) قرار گیرد.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: رحمت عام به صورت مداوم، شامل حال بندگان می شود، ولی آن چیزی که باعث دستگیری مومنین می شود، یاد همیشگی خداوند و اهل بیت توسط بندگان است.

وی ابراز کرد: یاد دائمی خدا باعث رئوف شدن قلب و ذهن انسان و باز شدن درب های حکمت و علم خواهد شد؛ یکی از زمان هایی که می توان با خلوص بیشتری به ذکر خداوند پرداخت، سحرگاه است؛ عده ای می پرسند که چه کنیم خداوند توفیق اقامه نماز شب و بیداری سحرگاهی را نصیبمان کند، یکی از توصیه ها این است که در طول روز قضای نماز شب را به جا آورید تا خداوند توفیق اقامه نماز شب در سحرگاه را به شما بدهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha