یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

حوزه/ اختتامیه" اولین جشنواره پاسخ برتر" روز دوشنبه ۱۳ تیرماه با پیام آیت الله العظمی سبحانی و حضور و سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید عباس سید نژاد در نشست خبری توضیح و تشریح برنامه های اختتامیه "اولین جشنواره پاسخ برتر" که در سالن جلسات مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات در ساختمان مدرسه علمیه جعفریه برگزار شد، گفت: این جشنواره، نخستین جشنواره است که در این موضوع قرار است برگزار شود و باید به طلاب و دانشجویان انگیزه دهیم که در این گونه جشنواره ها شرکت کنند.

وی افزود: امروزه شبهات دینی، سیاسی و اجتماعی از هر طرف در فضای مجازی القا می شود و ما با گروه مخاطب جوانان و دانش آموزان در قالب های مختلف مواجه هستیم و باید برای مقابله با این شبهات برنامه ریزی های لازم را داشته باشیم.

دبیر "اولین جشنواره پاسخ برتر" بیان کرد: سعی کردیم در این جشنواره مخاطب خود را به این سمت سوق بدهیم که از ابزارهای مختلف برای پاسخگویی به این شبهات استفاده شده است.

حجت الاسلام سید نژاد گفت: در جشنواره "پاسخ برتر" یک بخش علمی و پژوهش دارد که بخش ویژه و بخش شعر دارد، بر این موضوع تاکید داریم که شعر برای پاسخ به شبهه مهم است، شاعران آئینی در این زمینه اقدام مطلوبی انجام ندادند و ما در حوزه پاسخ به شبهه ضعف داریم.

وی افزود: امروزه بیشترین شبهات در بخش فضای مجازی القا می شود و ما نیز بخش ویژه جشنواره پاسخ برتر را به موضوع فضای مجازی اختصاص دادیم، هدف ما این است که از بازار رقابت پیام عقب نباشیم، شبهه به انواع مختلف القا می شود از کاریکاتور، فیلم و عکس و...در فضای مجازی و رسانه ها و حتی فضای علمی پخش می شود که پس از اینکه شبهه القا شد باید پاسخ آن آمده شود و به مردم و جوانان ارائه شود.

دبیر "اولین جشنواره پاسخ برتر" بیان کرد: بیش از ۱۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره پاسخ به شبهات برتر ارسال شد که از این تعداد اثر از ۲۱ نفر تقدیر می شود، بابت این حجم از آثار شگفت زده شدیم و پیام ما به مخاطب و طلاب و دانشجویان القا شد.

وی افزود: برنامه زنده "پاسخ به شبهه" و برنامه "شعر پاسخ به شبهه" از جمله بخش های مراسم اختتامیه جشنواره "پاسخ برتر" است و همچنین تقدیر از آثار برتر و تجلیل از ۵ نفر در زمینه کتاب، ۳ نفر در بخش پایانه نامه، ۳نفر در بخش شعر، ۲نفر در بخش داستان، ۴ اثر در بخش فیلم و ۴اثر در بخش ویژه فضای مجازی از دیگر بخش های مختلف این اختتامیه خواهد بود.

حجت الاسلام سید نژاد گفت: اختتامیه" اولین جشنواره پاسخ برتر" روز دوشنبه ۱۳ تیرماه ساعت ده و نیم در سالن امین مرکز مدیریت حوزه های علمیه واقع در جمکران با حضور و سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار می شود و پیام آیت الله العظمی سبحانی نیز در این جشنواره قرائت می شود.

حجت الاسلام سید نژاد در پایان گفت: جشنواره "پاسخ برتر" آغاز راه ماست و با هدف جذب مخاطب باید فعالیت کنیم و ابتدا بدانیم مخاطب ما چه سلیقه ای دارد و براساس آن به این نیاز پاسخ دهیم و برای رسیدن به این هدف ناچار هستیم به طلاب انگیزه دهیم تا بتوانیم در بخش های مختلف جشنواره های آینده عرصه شعر و رسانه تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha