چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
روز عرفه

حوزه/ کارشناس فرهنگی و پژوهشگر حوزوی گفت: روز عرفه، حقیقتاً روز بریدن از خاک و پیوند با افلاک است.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که بر اساس روایات متعدد، بعد از شب قدر، در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، خدای متعال، گناه بندگانش را نمی بخشد، اظهار داشت: حیف است که بچه مسلمان و بچه شیعه این فرصت عظیم و بی نظیر مغفرت را از دست بدهد و خوشا به سعادت آن ها که با مدد گرفتن از نام و یاد حضرت سیدالشهدا(ع) و گریه و مناجات در عصر این روز، زمینه غفران الهی را برای خود فراهم می کنند.

وی افزود: بعد از لیالی قدر، عرفه بهترین موسم اشک و ناله است تا انسان با شکستن بت های درونی خود، رنگ و بوی الهی پیدا کرده و به خصوص متأثر از فرهنگ حسینی، زندگی اش صفای دیگری بیابد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: ما در روز عرفه، همان طور که در دعای کمیل می گوییم "الهی و ربی من لی غیرک"، می‌آییم که بگوییم: خدایا! جز تو پناهی نداریم؛ به حق محمد و آل محمد (ص) و امام حسین (ع)، پناهمان ده و از آتش خشم و عذابت، ما را نجات ببخش.

وی اضافه کرد: به همین خاطر است که بزرگان و عرفا گفته اند عرفه، روز بریدن از خاک و پیوند با افلاک است، چه آن که این روز، در واقع روز توکل به مقام ربوبیت باریتعالی و توسل به حضرات معصومین(ع) به خصوص سیدالشهدا(ع) است تا انسان در مسیر حق و حقیقت از گناه و معاصی رهایی یافته و سعادتمند گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha