پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با تأکید بر اینکه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، نیازمند عزم جدی و بسیج همگانی است، گفت: ایجاد یک مرکز تخصصی به منظور سیاستگذاری و تصمیم سازی در امر حجاب با نقش آفرینی بانوان به ویژه مبلغه‌های حوزه‌های علمیه خواهران در راستای پاسخگویی به شبهات مطرح در مقوله حجاب یک نیاز ضروری در جامعه امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، به مناسبت هفته عفاف و حجاب روز گذشته نشست تخصصی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان، در این نشست اظهار داشت: حجاب یکی از ضروری‌ترین واجبات الهی بوده و خاستگاه قرآنی و شرعی دارد، بنابراین رعایت آن نشانه سلامت روحی و روانی جامعه و تابلوی نظام مقدس اسلامی می‌باشد.

وی افزود: متأسفانه در کشور ما قوه عاقله‌ای که در مورد فرهنگ حجاب و عفاف، تصمیم سازی و تصمیم گیری می‌کند وجود ندارد و این فریضه الهی بسیار مظلوم واقع شده و حامی جدّی را شاهد نیستیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: چگونه راجع به قوانین راهنمایی و رانندگی که یک قرارداد اجتماعی است سختگیری می‌شود و یا نسبت به ماسک زدن در ورود به ادارات به خاطر ویروس کرونا همگان ملزم به رعایت آن هستند، اما در برابر ویروس بی‌عفتی و بی غیرتی که به مراتب از ویروس کرونا خطرناک‌تر است و موجب انحطاط خانواده‌های اصیل ایرانی و جامعه اسلامی می‌شود، اقدامات لازم انجام نمی‌شود.

حجت الاسلام سادات با تاکید بر اینکه برای گسترش این فریضه الهی، نیازمند عزم جدی و بسیج همگانی هستیم، خاطر نشان کرد: ایجاد یک مرکز تخصصی به منظور سیاستگذاری و تصمیم سازی در امر حجاب با نقش آفرینی بانوان به ویژه مبلغه‌های حوزه‌های علمیه خواهران در راستای پاسخگویی به شبهات مطرح در مقوله حجاب یک نیاز ضروری در جامعه امروز است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از ورود زنان بدحجاب به ادارات و مراکز دولتی، تشویق بانوان محجبه و برپایی نشست‌های تبیینی بر اساس منظومه فکری مقام معظم رهبری پیرامون حجاب و عفاف، برگزاری دوره‌های آموزشی و بصیرتی ویژه خانواده‌ها و اهتمام ویژه رسانه ملی و مراکز آموزشی از مقاطع دبستان تا دانشگاه و ورود محتوای مناسب پیرامون اهمیت حجاب و آثار زیان بار ترک آن در متون آموزشی، برخورد قاطع با هنجارشکنان سلامت اجتماعی از سوی دستگاه قضایی و انتظامی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از جمله اقدامات لازم در این حوزه است.

در ادامه بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، اظهار داشت: لازم است تا با انجام کارهای فرهنگی و زیربنایی، زمینه ارتقا حجاب و عفاف در سطح کردستان ارتقا پیدا کند.

مسئول بسیج جامعه زنان در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: غرب به دنبال القا این موضوع است که حجاب برای زن مسلمان یک سرخوردگی است، ولی در اصل حجاب حس آزادی به انسان می‌دهد.

سرکانی گفت: دشمن امروز از رسانه برای از بین بردن عفاف و اخلاق زن مسلمان در جامعه استفاده می‌کند، بنابراین لازم است که با جهاد تبیین در مقابل این دسیسه‌ها، هوشیار باشیم.

مسئول بسیج جامعه زنان در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان یادآور شد: پوشش و عفاف امری الهی و انسانی است که در سایه آن زن می‌تواند امنیت کامل داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای آشنا شدن زن مسلمان با جایگاه حجاب، نیازمند تبیین و تشریح اصول ناب اسلامی در بحث حجاب هستیم.

در ادامه این نشست، سامان احمدی معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر اینکه نباید حجاب و عفاف را تنها محدود به زنان دانست، اظهار داشت: این مقوله بزرگ دینی، جامعه مردان را نیز شامل می‌شود.

فرهاد میمنت‌آبادی عضو شورای شهر سنندج نیز در این جلسه در سخنانی یادآور شد: باید به موقعیت و جایگاه زن اسلامی بیش از پیش توجه شود، زیرا زنان ارکان اصلی خانواده محسوب می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha