یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام بهرامی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به مناسبت فرارسیدن عیدالله الاکبر عید سعید غدیر خم پیام تبریکی صادرکرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به مناسبت فرارسیدن عیدالله الاکبر عید سعید غدیر خم پیام تبریکی صادر کرد:

متن پیام به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
"الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه مولانا امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع)"

غدیر بهار ولایت و اتمام و اکمال نعمات الهی و به مرحله تکامل رسیدن دین الهی است، هدیه‌ای آسمانی از سوی خداوند متعال برای همه بندگان تا بتوانند با گام نهادن در مسیر ولایت و امامت و تبعیت از رهنمودها و فرامین الهی ایشان به کمال و سعادت ابدی در دنیا و آخرت برسند.

غدیرخم در حقیقت معرفی کامل شخصیت بی نظیر امام علی(ع) برای جهانیان و به ویژه مسلمانان و اهمیت و جایگاه ایشان در سعادت انسان و در به کمال رسیدن دینداری انسان مسلمان است، از این رو دشمنان همواره در تلاش برای تحریف غدیر بوده‌اند و همواره در طول تاریخ این توطئه شکست خورده است.

عید سعید غدیر به ما اهمیت جایگاه ولایت و رهبری برای امت اسلامی را یادآوری می‌کند، از آن هنگام که رسول خدا(ص) دستور گردهم آمدن حجاج بیت الله الحرام را صادر کردند تا آن لحظه که همه حاضرین در غدیر خم اعم از زن و مرد با امام علی(ع) بیعت کردند به ما یادآوری می‌کند که تا چه حد مسأله رهبری و ولایت در جهان اسلام و برای مسلمانان دارای اهمیت است.
به فضل الهی امسال جشن‌های عید سعید غدیرخم با شکوه بسیار در کشور در حال برگزاری است و لازم است که این شکوه و عظمت جشن‌های غدیر هرساله بیشتر از گذشته تقویت شود. کمیت جشن‌ها در کنار کیفیت این مراسمات می‌تواند راهگشای ما در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی باشد، چرا که غدیر یک رویداد تاریخی نیست بلکه یک واقعه دارای عظمت و اهمیت برای همیشه تاریخ است که مکتبی انسان‌ساز و جریانی اثرگذار بر آحاد جامعه در ابعاد مختلف زندگی است.

قطعا طلاب و روحانیون و مبلغان دینی و فعالان عرصه فرهنگ باید پیشتاز تبلیغ غدیر و برگزاری مراسمات مربوط به این عید بزرگ خداوند باشند و در عرصه تولید محتوای فرهنگی تبلیغی در این زمینه نقش آفرینی کنند، چرا که غدیر یک بستر انسان‌ساز و جریان ساز برای جامعه و عرصه‌ای برای پاسخگویی به شبهات دینی، تحلیل و بررسی توطئه‌های دشمنان در مسأله ولایت و امامت و یک فرصت ناب تبلیغی برای نهادینه سازی گفتمان ولایت و رهبری در جامعه است.

حقیقتا واقعه غدیرخم را باید آغاز مرحله رشد و کمال ابدی انسان با اتکا به آموزه‌های دینی و مبانی الهی گفتمان ولایت و امامت دانست و تحلیل و تفهیم این مبانی و این گفتمان ارزشمند که شاه کلید سعادت و کمال انسان است در دست عالمان دین، مبلغان و روحانیت قرار دارد، از این رو باید فرصت تبلیغی غدیرخم را غنیمت شمرده و با تمام توان ایام دهه ولایت را به تبیین گفتمان امامت و ولایت اختصاص بدهیم.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری جشن‌های عید سعید غدیر در سطح کشور به ویژه پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، شهر ولایتمدار اصفهان، فرارسیدن عیدالله الأکبر عید سعید غدیرخم را به همه مسلمانان جهان به ویژه به جهان تشیع و پیروان راستین مکتب اهل بیت(ع) تبریک و تهنیت عرض می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha