چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
وجیهه رفائی فعال فرهنگی مشهد، دبیر جشنواره قصه های تبیین

حوزه/ اختتامیه اولین جشنواره ملی قصه‌گویی تبیین با حضور مسئولان کشوری و استانی و معرفی برگزیدگان ۳۰ تیرماه در مشهد برگزار می‌گردد.

وجیهه رفائی دبیر اولین جشنواره ملی قصه‌گویی تبیین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، با اشاره به برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره، تبلیغ و ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه، جریان سازی و تولید آثار قرآنی با استفاده از ظرفیت مؤسسات قرآن و عترت و تشکل‌های مردم‌نهاد دینی و توجه به قرآن به‌ عنوان دستورالعمل زندگی می‌باشد.

وی با بیان اینکه متولی این جشنواره وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی است و دبیرخانه آن در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مستقر می‌باشد، افزود: تعمیق باورهای اعتقادی و دینی کودکان و نوجوانان از طریق پرداختن به قصه‌های قرآنی، پرورش حس زیبایی‌شناسی در نوع بازآفرینی قصه‌های قرآنی و آشنایی با داستان‌های قرآن کریم از دیگر اهداف این جشنواره است.

دبیر اولین جشنواره ملی قصه‌گویی تبیین با اشاره به اینکه قالب جشنواره به‌ صورت تصویری و صوتی است، به تشریح موضوعات جشنواره پرداخت و یادآور شد: قصه‌های قرآنی و مفاهیم معارفی برگرفته از قرآن از جمله موضوعاتی است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به قرآن کریم و کتاب‌های داستانی قرآنی، در این جشنواره شرکت نمایند.

وی با اشاره به ارسال ۲۵۶۹ اثر به جشنواره، در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال، مطرح کرد: با توجه به آثار ارسالی در قالب صوتی و تصویری، ۲۸ اثر به عنوان اثر برگزیده در روز اختتامیه مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

رفائی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان از تمامی استان‌ها و حتی روستاها از این جشنواره به‌ خوبی استقبال کردند، گفت: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، آموزش‌وپرورش استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شده است.

گفتنی است اختتامیه اولین جشنواره ملی قصه‌گویی تبیین روز پنج‌شنبه ۳۰ تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با حضور و سخنرانی دکتر معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha