شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
امام جمعه شهرستان روانسر

حوزه/ امام جمعه شهرستان روانسر گفت: وحدت باعث جلوگیری از رشد فرقه ها و گروه های تندرو در جهان اسلام می شود و به نوعی وحدت سلاح مقابله با جنگ عقیدتی و فرهنگی دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا سیدمحمد محمدی امروز در اولین کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی که در سنندج در حال برگزاری است، اظهار داشت: برای رسیدن به وحدت واقعی باید دو عنصر «ترک تعصب» و « حقیقت خواهی» را پیشه راه خود قرار دهیم.

امام جمعه شهرستان روانسر گفت: از سوی دیگر توسعه و پیشرفت در جهان اسلام تنها زمانی محقق می شود که مسلمین به وحدت واقعی که مدنظر قرآن کریم و رسول اکرم (ص) است، برسند.

وی تاکید کرد: وحدت باعث جلوگیری از رشد فرقه ها و گروه های تندرو در جهان اسلام می شود و به نوعی وحدت سلاح مقابله با جنگ عقیدتی و فرهنگی دشمن است.

ماموستا محمدی عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به صراحت می فرماید که هیچ قوم و ملتی بر دیگران برتری ندارند مگر در تقوا و پرهیزکاری که این نشان دهنده نهادینه بودن وحدت در جهان است.

امام جمعه روانسر افزود: در بحث وحدت و آگاه سازی مسلمین از مضرات تفرقه، نقش علما و روحانیون بسیار حیاتی است، لذا تا زمانی که مسلمین به خوبی معنای وحدت را درک و به آن عمل کنند راه نفوذ دشمنان بسته خواهد بود.

وی با انتقاد از کسانی که خواسته یا ناخواسته عوامل وحدت شکن در جامعه اسلامی را پررنگ می کنند، گفت: اختلافاتی که در گذشته بین برادران مسلمان وجود داشته است باید کنار گذاشته شود زیرا تنها با این روش می توان به وحدت جهان اسلام امیدواریم باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha