شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
استاد دانشگاه سلیمانیه

حوزه/ استاد دانشگاه سلیمانیه گفت: دور شدن از ارکان اصلی اسلام از موانع وحدت و برادری در بین مسلمین است لذا باید تعریف صحیح و کاربردی از وحدت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، صباح برزنجی، عصر امروز در اولین کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: نشستی که امروز همه ما را به نوعی گردهم آورده است، مسئله وحدت و اهمیت آن می باشد.

استاد دانشگاه سلیمانیه با اشاره به اهمیت و نیاز مسلمین به تقویت وحدت در برابر دشمنان، گفت: باید وحدت از مقوله شعار خارج شود و وارد فاز اجرایی در جهان اسلام شود.

وی با اشاره به اینکه تعصبات کورکورانه از موانع اصلی وحدت جهان اسلام است، یادآور شد: وحدت شرعی واجب شرعی است که همه در قبال آن مسئول هستیم و باید آن را عملیاتی کنیم.

این استاد دانشگاه تشریح کرد: تفرقه در جهان اسلام به مانند یک ویروس خطرناک است لذا باید از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم تا آسیب های بعدی به جهان اسلام وارد نشود.

برزنجی با اشاره به اینکه قبل از اینکه بحث وحدت را مطرح کنیم، باید اختلافات را بشناسیم، گفت: دور شدن از ارکان اصلی اسلام از موانع وحدت و برادری در بین مسلمین است لذا باید تعریف صحیح و کاربردی از وحدت داشته باشیم، وحدتی که مسلمین بتوانند آن را لمس کنند.

وی در پایان افزود: برای رسیدن به وحدت واقعی در جهان اسلام نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت ها هستیم و در این مسیر باید هویت اسلامی به صورت جدی مدنظر قرار بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha