یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب:

حوزه/ رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز وحدت نیاز حیاتی مسلمین در برابر کفار و دشمنان است و این امر مورد تأکید و سفارش قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، مولوی محمد اسحاق مدنی امروز در اولین کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی که در سنندج در حال برگزاری است، اظهار داشت: در قرآن کریم همواره از واژه «امت» استفاده شده است و همه را امت واحده می داند لذا کلام خداوند متعال تکلیف همه ما را مشخص کرده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شاید امروز این امت ها اسم های جداگانه ای باشد ولی همه آنها از ماهیت اسلامی برخوردار هستند و همه کسانی که به اسلام راستین یعنی قرآن و رسول اکرم (ص) اعتقاد دارند، جزو امت واحده محسوب می شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز وحدت نیاز حیاتی مسلمین در برابر کفار و دشمنان است و این امر مورد تاکید و سفارش قرآن کریم است؛ وحدت امروز ضرورت جهان اسلام است و باید برای تحقق آن از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.

مولوی اسحاق مدنی اظهار کرد: امروز هیچ کسی حق ندارد به بهانه های واهی در بین برادران دینی ایجاد تفرقه و دودستگی نمایید، همه باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و از تفرقه به شدت دوری کنیم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: رسیدن به وحدتی که مدنظر اسلام و رسول است تنها با ادای دستورات خداوند متعال عملی خواهد شد و اگر می خواهیم که این رحمت پروردگار شامل ما شود باید به تمام دستورات دین راستین اسلام عمل کنیم.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: اگر امروز در بین برادران دینی اختلافی وجود دارد، بی شک برای آن سرچشمه ای وجود دارد و آن سرچشمه همان منافقان و دشمنان دین خدا هستند.

مولوی اسحاق مدنی گفت: اختلافات صدر اسلام از جنس اختلاف اندیشه و تفکر بود و این اختلافات هرگز باعث نشد که زمینه گسترش اسلام در جهان متوقف شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha