پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
المصطفی

حوزه/ رئیس دانشگاه اسلامی لبنان در سفر به جمهوری اسلامی ایران، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعةالمصطفی در دیدار رئیس دانشگاه اسلامی لبنان، به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون دانش پژوهانی از ۱۳۵ ملیت مختلف از جمله لبنان در المصطفی حضور دارند و از این جهت افتخار می کنیم که خدمتگزار طلاب علوم دینی از سراسر جهان هستیم.

وی با اشاره به شکل گیری جامعةالمصطفی العالمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: جامعةالمصطفی حدود ۱۶۰ رشته و گرایش را در سه حوزه اصلی علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی، در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکتری ارائه می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه به معرفی دانشگاه مجازی المصطفی و موسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی پرداخت و خاطرنشان کرد: المصطفی با نگاهی رسالت مدار نسبت به امت اسلامی، درهای خویش را به روی پیروان همه مذاهب اسلامی گشوده است و هم اکنون برادران اهل سنت در بسیاری از واحدهای داخل و خارج از کشور جامعةالمصطفی بر اساس مبانی و متون مذاهب خود به تحصیل علوم دینی اشتغال دارند. حتی برخی از مراکز المصطفی، پذیرای پیروان سایر ادیان علاقه مند به آشنایی با علوم و معارف اسلامی هستند.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان جامعةالمصطفی با بیش از دویست دانشگاه و مرکز علمی ایران و نقاط مختلف جهان، ابراز داشت: امیدواریم در آینده شاهد افزایش همکاری های علمی میان جامعةالمصطفی و جامعه اسلامی لبنان بر اساس تفاهم نامه امضا شده میان دو طرف باشیم و بتوانیم با کمک یکدیگر در مسیر رسالت خدمت به امت اسلامی تلاش نماییم.

رئیس جامعةالمصطفی، تبادل متون و منابع علمی، برگزاری همایش ها و سمینارهای مشترک، تبادل استاد و دانشجو، نشریات علمی و... را برخی از زمینه های مناسب جهت همکاری های دوجانبه دانست و در پایان تصریح کرد: رسمیت بخشی به مدارک دانشگاهی نمایندگی جامعةالمصطفی در لبنان، یکی از مسائلی است که مدتها دنبال می شود و امیدواریم با همکاری و مساعدت مسئولان این کشور، به زودی این مسئله نیز سامان یابد.

گفتنی است: در این دیدار، رئیس دانشگاه اسلامی لبنان، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عباسی و تقدیر از دستاوردهای جامعةالمصطفی در عرصه های مختلف علمی و دانشگاهی، ابراز داشت: جامعةالمصطفی مرکزی رسالت مدار در جهان اسلام به شمار می آید که رسالت خویش را در مسیر رشد و تعالی امت مسلمان قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha