سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار عوامل شناخت «بصیرت» مسلمان از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: یکی از اصولی ترین راه ها برای رسیدن به وحدت در جهان اسلام، داشتن بصیرت است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره بصیرت می فرمایند که بصیرت شناخت چندین مورد مهم و اصلی است.

این استاد حوزه افزود: اولین عامل بصیرت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، شناخت «زمان» است. کسی که می خواهد به عنوان یک مسلمان در گسترش و بسط دین موفق باشد، باید به خوبی زمان را بشناسد و بتواند با مقتضیات آن پیش برود زیرا این امر باعث می شود که در امر تبلیغ روند سریعتری داشته باشیم.

وی شناخت «نیازهای جهان اسلام» را از دیگر نشانه ها و عوامل بصیرت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید نیازسنجی مورد نیاز درباره جهان اسلام به خوبی از سوی مسلمین احساس و نسبت به رفع آن نیازها اقدام شود، زمانی که بی نیازی در جهان اسلام انجام پذیرد، آنگاه بهتر می توانیم در حوزه های عقیدتی و فرهنگی مانور دهیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: شناخت «اولویت ها» از دیگر عوامل بصیرت برای یک مسلمان است، مسلمان باید بعد از شناخت نیازها نسبت به اولویت بندی ها و اهمیت داشتن آنها منفعل عمل نکند، بلکه باید اولویت های حال جهان اسلام را نسبت به دنیای پیرامون خود به خوبی بسنجد.

وی شناخت «دشمن» را یکی از مهمترین عوامل بصیرت مومن از دیدگاه رهبر معظم انقلاب دانست و بیان کرد: تا زمانی که ما دوست و دشمن واقعی خود را نشناسیم به بصیرتی که مدنظر قرآن و رسول اکرم (ص) و اهل بیت علیهم السلام است، هرگز دست نخواهیم یافت.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: بنابراین در کنار این عوامل بصیرت برای مؤمن باید امکانات و وسایل مقابله با دشمنان را نیز در اختیار داشته باشیم و این مهم در کلام رهبری درباره شناخت بصیرت به کرار تکرار و تذکر داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha