دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 1035927
۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
استخر

حوزه/ بر اساس قانونی که چند روز قبل در هامبورگ آلمان به تصویب رسید بانوان هنگام شنا الزامی برای استفاده از بالاپوش ندارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، بر اساس قانونی که چند روز قبل در هامبورگ آلمان به تصویب رسید بانوان هنگام شنا الزامی برای استفاده از بالاپوش ندارند. گروه پارلمانی SPD که این طرح را ارائه داده ادعا کرده این طرح برای مقابله با نابرابری جنسیتی پیشنهاد شده است.

پائولینا راینکه-روگ، معاون SPD در بیانیه مطبوعاتی گفت: بحث در مورد لباس در استخرها در هفته های اخیر در سراسر آلمان سرعت گرفته است. در شهرهای مختلف، مقررات تبعیض آمیز برای زنان قبلاً برداشته شده است، برای مثال در زیگن و گوتینگن. در برلین، این قانون حتی در خارج از استخرهای شنا نیز صدق می کند.

او به واسطه ارائه این طرح مورد تحسین و همچنین نقد و حمله در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

همچنین شورای شهر گوتینگن تصمیم گرفتند که همه افراد حاضر در استخرها (فعلاً فقط در دو روز آخر هفته) مجاز به شنا کردن به صورت برهنه باشند. علاوه بر گوتینگن شهر زیگن نیز تصمیم مشابهی گرفته و اعلام کرده شهروندان هنگام شنا فقط الزام به پوشاندن اندام های پایینی خود دارند.

برخی تحلیلگران معتقدند بی‌توجهی به سازوکارهای پوشش اجتماعی در بانوان به ویژه در محیط های عمومی می‌تواند به ناهنجاری‌های بزرگی در جوامع تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha