یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
البرز

دبیر اجرایی همایش‌ بین المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای گفت: ما باید با توجه به نظرات رهبر معظم انقلاب بررسی تطبیقی داشته باشیم؛ ایشان نظریه های مختلفی را ارائه داده اند و یکی از موضوعات مهم مسئله نفوذ و مقابله با دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرج، نشست طلاب پژوهشگر با محمود باقری، دبیر اجرایی همایش‌ بین‌المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به میزبانی معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه البرز برگزار شد.

دبیر اجرایی همایش‌ بین المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای در این نشست گفت: ابرقدرت‌ها در جهان، دفاع تهاجمی را مطرح کرده اند و با این دفاع بسیاری از کشورها را تهدید می‌کنند؛ این تمدن غربی است، اما دفاع تهاجمی از منظر ما تفاوت دارد و به معنای دفاع و تأدیب تجاوزهای دشمن است؛ ما به کشوری حمله نمی کنیم و تنها حرکت تأدیبی در پاسخ به تهاجمات آن‌ها داریم.

وی اظهار کرد: ما باید با توجه به نظرات رهبر معظم انقلاب بررسی تطبیقی داشته باشیم؛ ایشان نظریه های مختلفی را ارائه داده اند و یکی از موضوعات مهم مسئله نفوذ و مقابله با دشمن است.

باقری بیان کرد: می‌توان با بررسی نظرات رهبر معظم انقلاب به چارچوب‌هایی برسیم و در این باره مقالاتی بنویسیم؛ البته برخی از موضوعاتی را مطرح کرده اند که نیاز به تبیین بیشتری دارد و جامعه نخبه باید این نظرات را بررسی کند؛ از ظرفیت‌های حوزه علمیه استان البرز استفاده کرده و مقالات فاخری در این حوزه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با مروری بر اندیشه‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب شاهد اهتمام به مفهوم قدرت ملی از هر دو منظر نظری و عملی نزد ایشان هستیم. در حقیقت راهبردها و سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در راستای اندیشه‌های دفاعی امام خامنه ای (مدظله العالی) الهام یافته از مکتب دفاعی اسلام ناب محمدی (ص) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha