سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: انقلابی بودن حتماً باید با عقلانیت و اندیشه‌ورزی و خردمندی همراه باشد و این شیوه جمهوری اسلامی از آغاز بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیین گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت در چغادک، صبح امروز با حضور امام جمعه بخش و مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی در جوار قبر مطهر شهید حجت الاسلام والمسلمین ابوتراب عاشوری برگزار شد.

حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در این آیین با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: انقلابی بودن حتماً باید با عقلانیت و اندیشه‌ورزی و خردمندی همراه باشد و این شیوه جمهوری اسلامی از آغاز بوده است.

امام جمعه بخش چغادک بر مردمی بودن واقعی تاکید کرد و افزود: باید مشکلات و راه‌حل‌ها را با مردم در میان گذاشت و ضمن پرهیز از بیان حرف‌های غیر واقعی و ناامید کردن مردم، از آنها کمک فکری و عملی خواست.

وی به توصیه مقام معظم رهبری درباره فرمان امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: ایشان با توصیه به رئیس جمهور و اعضای دولت برای مطالعه دقیق فرمان بسیار مهم امیرمؤمنان به مالک اشتر افزودند «در این فرمان تاریخی، ابعاد مختلف بیان شده چرا که براساس اسلام، رابطه حاکمیت با مردم باید برادرانه و دوستانه باشد.»

حجت الاسلام خدری همچنین به توصیه دیگر رهبر انقلاب پیرامون عدالت ورزی پرداخت و اظهار داشت: این حضرت در تبیین «عدالت‌ورزی» به عنوان اساس ادیان الهی، مبنای تشکیل حکومت را اقامه عدل خواندند و افزودند: «ما در این زمینه عقبیم و باید خیلی تلاش کنیم».

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به توصیه رهبر انقلاب درباره پیوست عدالت اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند «هر مصوبه، لایحه و تصمیم دولت باید «پیوست عدالت» داشته باشد و کاملاً مراقبت شود که این دستور یا تصمیم و مصوبه، به طبقات محروم و به عدالت ضربه نزند.»

حجت الاسلام خدری «فسادستیزی و مقابله دقیق و جدی با فساد» را از دیگر توصیه های مقام معظم رهبری خواند و گفت: ایشان گفتند: فسادستیزی مکمّل عدالت‌ورزی است زیرا فساد و مظاهر آن از جمله ویژه‌خواری، برخورداری های بیجا و عزیزشدگان بی جهت، جزو بلاهای مهم ضد عدالت هستند.

رحمان زنگنه بخشدار چغادک نیز در این آیین با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این هفته فرصتی مغتنم برای ما مسئولان است برای سرمشق قرار دادن راه و منش و روش این عزیزان در زمینه خدمت رسانی بی منت و خالصانه به مردم به عنوان ولی نعمتان ما است.

بخشدار چغادک گفت: با توجه به مشکلات و تحریم های ظالمانه اما کارهای خوبی در استان و کشور به سرانجام رسیده است البته می پذیریم کم و کاستی هایی وجود دارد که غیر قابل انکار است و ما مسئولان نیز باید از صبوری و نجابت مردم قدردانی کنیم.

وی بر توجه به خواسته های مردم تاکید کرد و گفت: این میز و صندلی ها و فعالیت مدیران و مسئولان حاصل خون هزاران شهید است که در حال حاضر به صورت امانت در اختیار ماست، نباید از این موضوع غافل شویم که فردای قیامت باید پاسخگوی شهدا باشیم.

در این آیین بخشدار، شهردار، فرمانده بسیج و برخی اعضای شورای شهر و نمایندگان دستگاه های اجرایی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha