دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کارگاه آموزشی شبهه شناسی

حوزه/ حجت الاسلام کامیاب گفت: مرکز تخصصی مهدویت دارای سابقه ۲۲ ساله ای بوده و بخش عمده فعالیت های آن در عرصه آموزش می باشد و طلاب سطوح سه و چهار را مورد پذیرش قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام کامیاب نماینده مرکز تخصصی مهدویت در اولین کارگاه آموزشی مدیریت شبهه شناسی و گفتمان سازی که به همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه و در مجتمع آموزشی و فرهنگی نجمه خاتون جمکران برگزار شد، به ارائه گزارشی از عملکرد مرکز تخصصی مهدویت در ارتباط با پاسخ گویی به شبهات روز پرداخت و گفت: مرکز تخصصی مهدویت دارای سابقه ۲۲ ساله ای بوده و بخش عمده فعالیت های آن در عرصه آموزش می باشد و طلاب سطوح سه و چهار را مورد پذیرش قرار می دهد.

وی افزود: به تازگی در کنار این مرکز تخصصی، پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی راه اندازی شده تا به پژوهش و پاسخدهی به شبهات مرتبط با این عرصه بپردازد.

حجت الاسلام کامیاب خاطرنشان کرد: در مواجهه با شبهات از طرق مختلفی همچون تماس های تلفنی و یا بیانات مبلغین اعزامی مرکز آنها را دریافت کرده و در قالب های مختلف مکتوب و غیرمکتوب به پاسخ گویی به آن ها می پردازیم.

وی ادبیات تخصصی را از لوازم پاسخگویی به برخی شبهات دانست و گفت: باید بدانیم که پاسخ دهی به شبهات دارای لایه های مختلفی است و می بایست در مواجهه با هرکدام از آن ها بتوانیم ادبیات عمومی یا تخصصی متناسب با آن را اتخاذ نماییم.

نماینده مرکز تخصصی مهدویت تربیت افراد توانمند در حوزه های تخصصی را بزرگ ترین کار لازم در مقابله با شبهات برشمرد و تصریح کرد: مرکز تخصصی مهدویت در بخش های مختلفی همچون فرق به تربیت افراد متخصص پرداخته است.

وی با اشاره به چاپ کتاب آفتاب مهر از سوی مرکز تخصصی مهدویت افزود: این کتاب هم به چاپ رسیده و هم بخش هایی از آن در برخی از مجله های مختلف داخلی و بین المللی جهت پاسخ گویی به شبهات منتشر شده است.

حجت الاسلام کامیاب بیان داشت: ایجاد پشتوانه های علمی از لوازم اولیه در مقابله با شبهات بوده که در همین راستا مرکز تخصصی مهدویت در دو عرصه نقد و بررسی آثار مستشرقان و بررسی سیر آثار مستشرقان در ۱۵۰ سال اخیر ورود داشته است.

وی در پایان گفت: بررسی مدرسه قم و استخراج روایات این مدرسه در طول دوسال و نیم یکی دیگر از فعالیت های مرکز تخصصی مهدویت بوده که تاکنون به انجام رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha