یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
ب

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: برای جذب جوانان، خوب است تا اساتید حوزه‌های علمیه به مدت یک سال با حضور مستمر در مساجد در تبیین مسائل دینی و اخلاقی با جوانان انس پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در دیدار با تولیت و کادر مدرسه علمیه آیت الله مصطفوی کاشان، با اشاره به حدیثی از امام علی النقی(ع) در زیارت غدیریه مبنی بر اینکه کوچکترین سهل انگاری نسبت به امیرالمومنین(ع)، انکار رسالت خدای متعال است، اظهار داشت: از دیگر احادیث غدیریه آمده است که امام هادی(ع) قرآن بالای نیزه جنگ صفین را به گوساله سامری تشبیه می‌کنند و لذا اعتقادات و رویکرد اصلی حوزه‌های علمیه باید امامت و ولایت باشد.

وی به وظایفی که حوزه‌های علمیه در تحصیل علم نسبت به طلاب دارند اشاره کرد و با بیان اینکه طلبه نباید از نظر علمی ضعیف باشند، گفت: اساتید حوزه‌های علمیه هر چقدر می‌توانند باید نسبت به بحث علم طلاب سرمایه گذاری کنند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه طلاب قدر فرصتی که نظام جمهوری اسلامی در تحصیل علم برایشان فراهم کرده را بدانند، تصریح کرد: طلاب باید بدانند در زمان قدیم که برق نبود، اتاقی‌هایی را در نظر می‌گرفتند که از نور کافی برخوردار باشد تا بتوانند مطالعه کنند، اما الان که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قیام امام راحل، امکانات نسبت به سابق خیلی بهتر شده و باید قدر این نعمات را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه طلاب باید تهذیب نفس داشته باشند اظهار داشت: برای اینکه طلاب بتوانند نفس اماره خود را کنترل کنند، لازم است تا در حین تحصیل از خدا طلب بخشش کنند.

وی بر لزوم تدریس جامع الکبیره، المحجة البیضاء، آداب صلاه، اربعین حدیث امام در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: اساتید در کنار انس با طلبه‌ها و جوانان، کتاب آداب صلاه که ترکیبی از معارف نماز و اخلاق می‌باشد را بیشتر در مدارس علمیه تدریس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، به راه‌های جذب جوانان به تحصیل علم در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و یادآور شد: برای جذب جوانان، خوب است تا اساتید حوزه‌های علمیه به مدت یک سال با حضور مستمر در مساجد در تبیین مسائل دینی و اخلاقی با جوانان انس پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به پیشینه سیاسی مدرسه علمیه آیت الله مصطفوی کاشان در مبارزه با انگلیسی‌ها، بهائیت، یهود و کشف حجاب رضاخانی اشاره کرد و گفت: به دلیل وجود این پیشینه اقتضاء می‌کند در این مدرسه بحث‌های بصیرتی و ارزش‌های دینی بیشتر برای طلاب و جوانان تبیین شود.

شایان ذکر در ابتدای این دیدار نیز تولیت و اساتید مدرسه علمیه آیت الله مصطفوی کاشان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته و پیشینه تاریخی این مدرسه به بیان دغدغه‌ها و مشکلات موجود پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha