پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ جلسه جامعه روحانیت شیراز به میزبانی مدرسه علمیه صادقیه شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید عادل علیزاده، در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی مدرسه علمیه صادقیه شیراز برگزار شد، با اشاره به مشکلات مساجد اظهار کرد: یکی از مشکلات مساجد برگزاری مراسم ختم همراه با نی نوازی است.

حجت الاسلام حسین ملک مکان، رئیس امور رسیدگی به مساجد و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسخ به برگزاری مراسم ختم همراه نی در برخی مساجد، اظهار کرد: هیئت امنا باید در مواقعی که می خواهند مجوز برگزاری ختم را دهند باید شرط کنند که اگر بنا است مراسم ختم برگزار شود نباید مراسم نی زنی را برگزار کنید.

حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز نیز خاطرنشان کرد: باید اساسنامه ای در خصوص برگزاری مراسمات در مساجد تدوین کرد و به مساجد ابلاغ کرد.

وی عنوان کرد: اساسنامه ای که بنا است برای مساجد در خصوص برگزاری مراسمات اعم از ختم تدوین شود باید به مجموعه های نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و دیگر مجموعه ها ابلاغ شود، همچنین برگزاری مراسم ختم همراه با نوازندگی در دارالرحمه ها نیز رواج پیدا کرده است.

حجت الاسلام سقاچی رئیس ستاد اقامه نماز نیز در ادامه این جلسه گفت: اخیرا تابلو هایی در خصوص اعلام حد ترخص در مکان های خود اطراف شهر زده شده است، اما قابل تغییر است که اگر فضای شهری افزایش پیدا کرد جانمایی نیز تغییر کند.

حجت الاسلام تجرد استاد حوزه نیز در ادامه این جلسه در واکنش به هتک حرمت به خانواده شهید خادم صادق بیان داشت: حضور مردم متدین و ولایت مدار شیراز بسیار با شکوه بود که جای قدردانی از مردم داریم، عهده ای باید بدانند اگر در جامعه افراد بد حجاب دیده می شود دلیل این نیست که افراد متدین و با حجاب در جامعه کم است.

حجت الاسلام علوی عضو جامعه روحانیت شیراز نیز بیان کرد: ائمه جماعات در ادارات باید سازماندهی شوند.

حجت الاسلام مجتبی منصور آبادی، مدیر نمایندگی بعثه مقام مظعم رهبری در امور حج و زیارت نیز با اشاره به اینکه همایش 300 نفر از مبلغین امروز برگزار شده است، اظهار داشت: از همه علما و اساتید حوزه علمیه فارس دعوت می کنیم تا در اربعین حسینی حضور داشته باشند، دوشنبه 14 شهریور ماه 200 مبلغ به اربعین حسینی اعزام خواهیم کرد.

حجت الاسلام حسینی، عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مغفول مانده است، عنوان کرد: حادثه تأسف بار اخیر در خصوص امر به معروف باید علاج شود اما باید به صورت طولانی مدت برنامه ریزی داشته باشیم.

حجت الاسلام ملک مکان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم افزود: باید شورا های امر به معروف در مساجد و محله ها تشکیل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اقوائیت سبب از مباشر IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 0
    آقایان ضمن مبارزه با معلول، ثقل فعالیت می بایست روی برنامه صدا و سیما، و تصحیح آن باشد. وقتی در آنجا عملا نی و ... برای انواع مجالس مذهبی ترویج و عادی می شود نتیجه معلوم است.
  • ! IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 1
    الآن متاسفانه توی قم و حتی برخی دسته جات هم دارند!
  • اعتیاد IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 1
    اعتیاد به لهویات اگر با اصلش مبارزه نشود تا گور هم ول کن نیست
  • تزیینات شیطانی IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 1
    امروزه آلات لهو رو با عنوان و سمه موسیقی و هنر تزیین کرده اند! و به عنوان یک ضرورت برای جامعه جا انداخته اند!