شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
اربعین

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: پیاده روی اربعین در حقیقت راوی زنده عظمت قیام حسین (ع) و گویای این مسئله است که در سوگ شهادت سالار شهیدان نه تنها انسان ها، بلکه تمام مخلوقات عالم دچار تأثر و حزن و غم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، مراسم عزاداری اربعین حسینی پیش از ظهر امروز با سخنرانی خانم نظام آبادی، در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (سلام الله علیها) اراک برگزار گردید.

خانم نظام آبادی با بیان اینکه نگرش انسان ها به وقایع به آنها رنگ و بو می دهد، گفت: نگاه امام حسین علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها به واقعه کربلا نگاه پر از آرامش و حضور خدا بود و اینگونه بود که زینب کبری(س) فرمودند: ما رأیت الا جمیلا.

وی به بزرگی صبر و شجاعت و شهامتی که در واقعه کربلا و اسارت آل الله می توان دید اشاره کرد و افزود: مظلومیت این واقعه عظیم تاریخی هم قابل چشم پوشی نیست.

استاد حوزه خواهران با بیان اهمیت اربعین تصریح کرد: پیاده روی اربعین در حقیقت راوی زنده عظمت قیام حسین (ع) و گویای این مسأله است که در سوگ شهادت سالار شهیدان نه تنها انسان ها، بلکه تمام مخلوقات عالم دچار تأثر و حزن و غم هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha