شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
عرفانی

حوزه/ امام جمعه موقت ضیاءآباد گفت: اربعین رسانه پرقدرت جهان اسلام است و اندیشکده‌های غربی به‌خوبی می‌دانند که ظرفیت عظیم اربعین در مدل‌سازی به چه میزان برای آنها سهمگین و سنگین است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امام جمعه موقت ضیاءآباد امروز در نماز جمعه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با بیان حدیثی از امام علی(ع) که می‌فرماید: "لاَ یَقِلُّ عَمَلٌ مَعَ التَّقْوَی، وَ کَیْفَ یَقِلُّ مَا یُتَقَبَّلُ؟ " اظهار داشت: امام علی(ع) در این سخن کوتاه و حکمت آمیز، اشاره به نقش تقوا در قبولی اعمال دارند و کیفیت عمل را معیار قبولی در درگاه خدا معرفی کرده‌اند و می‌فرمایند: "عملی که توأم با تقواست، کم نیست (هرچند ظاهراً کم باشد)، چگونه عملی که مقبول درگاه خداست، کم خواهد بود؟ "، سخنی که برگرفته از قرآن مجید است، "خداوند تنها اعمال پرهیزگاران را قبول می‌کند".

وی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در آستانه شروع سال تحصیلی، افزود: جشن عاطفه‌ها فرصتی است برای کمک به کسانی که نیازمند یاری همنوعان خود برای حضور بدون دغدغه در مدارس و فراگیری علم و دانش هستند.

امام جمعه موقت ضیاءآباد خاطر نشان کرد: هر کس به اندازه توانش توأم با تقوا در این مسیر کمک کند، هر چقدر هم که کم باشد به فرموده امیرالمؤمنین(ع) خدا از او قبول می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین، پیاده روی اربعین را پدیده‌ای چند وجهی دانست و بیان کرد: اتصال به ظهور و معرفی امام زمان(عج) با امام حسین(ع)، نکته مهمی در وصف زیارت اربعین و پدیده اربعین است که در روایات نیز آمده است که هنگام ظهور، حضرت حجت(عج) خود را با امام حسین(ع) معرفی می‌کنند و می‌فرمایند من فرزند و منتقم حسین بن علی(ع) هستم.

وی ادامه داد: راه شناساندن امام زمان(عج)، به مردم دنیا، شناساندن امام حسین(ع) است و اربعین بهترین فرصت برای این کار است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: اربعین به‌عنوان یک نماد شاخص از امت واحده اسلامی است که فقط شیعی هم نیست، حتی فقط اسلامی نیز نیست، بلکه انسانی و بین‌المللی است.

امام جمعه موقت ضیاءآباد اربعین یادآور شد: با وجود وجه تمدنی و بروز اجتماعی، بین‌المللی و استکبارستیزانه راه پیمایی اربعین، درعین‌ حال این مسیر مقدس، نشانه و نماد یک سیر و مسیر درونی برای هر زائر و هر سالک قدم گذاشته در این مسیر است، البته توجه به وجوه عرفانی اربعین نباید موجب غفلت از جنبه‌های مهم تمدنی و اجتماعی اربعین شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: اربعین رسانه پرقدرت جهان اسلام است، هر چند آنچه رسانه‌های غربی از اربعین برای مخاطبان خود روایت می‌کنند، یک حرکت تند سیاسی، حکومتی، محدود و غیرجهانی است، اما اندیشکده‌های غربی به‌خوبی می‌دانند که ظرفیت عظیم اربعین در مدل‌سازی به چه میزان برای آنها سهمگین و سنگین است.

وی اظهار کرد: آثار بی‌بدیل اربعین ابتدا باعث تحیّر و شگفتی و سپس با عصبانیت و غیظ دشمنان شده و قرآن به زیبایی پاسخ آنها را داده است که "از شدت عصبانیت بمیرید".

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: در زمان کنونی، استکبار رسانه‌ای به‌خوبی دریافته است که دیگر قادر به بایکوت خبری پدیده جهانی اربعین نیست، بنابراین تمام توان خود را بر تحریف راهپیمایی اربعین متمرکز کرده است و لذا لازم است تا مراقب نقشه دشمن باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha