شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
خمیر

حوزه / امام جمعه بندر خمیر گفت: اربعین الگوی موفق برای حل مسائل اجتماعی، فرهنگی و نمونه بارز شاخص سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان خمیر در خطبه نماز جمعه این هفته، با اشاره به جایگاه تقوا در جامعه اسلامی، اظهار داشت: علی‌رغم بی‌توجهی‌هایی که در اغلب فرهنگ‌ها و سایر مکتب‌های بشری نسبت به مسئله اساسی انسان سازی وجود دارد و در آنها از تعلیم و تربیت تنها به تعلیم و آموزش اکتفا می‌شود، اما در دین مبین اسلام نه تنها مسئله اخلاق و سازندگی شخصیت معنوی امری فراموش شده نیست، بلکه اولین و اساسی‌ترین شاخص ایمان معرفی می‌شود.

وی افزود: اگر تقوا همراه همیشگی هر انسانی باشد، تمام رفتار او مورد رضایت خداوند خواهد بود.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، ضمن تسلیت این روز بزرگ، خاطر نشان کرد: عظمت حادثه اربعین، آنقدر بالاست که همه ادیان و مکاتب توحیدی و حتی دشمنان دین را به تعظیم واداشته است.

وی یادآور شد: مسئله اربعین را نباید به عنوان یک مراسم مرسوم و معمول مذهبی خلاصه کرد، بلکه آن را به عنوان یک گفتمان مقدمه ساز قطعی، برای رفع همه آلام موحدین و مسلمانان عالم در راه تحقق حکومت مهدوی و تمدن اسلامی باید دانست.

امام جمعه شهرستان خمیر ادامه داد: اربعین الگوی موفق برای حل مسائل اجتماعی، فرهنگی و نمونه بارز شاخص سبک زندگی اسلامی است و در حوادثی مانند سیل و زلزله از آن به عنوان علامت مهمی از همدلی و نوع دوستی جامعه مسلمین می‌توان یاد کرد.

وی عنوان کرد: اربعین دلیلی محکم برای علاقمندی جامعه نسبت به حکومت دینی و تیر خلاصی بر تلاش‌های رسانه‌های غربی بر القائات موهوم آنان بر ناکارآمدی مدیریت دینی است.

امام جمعه خمیر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: وجه ارزشی و جلوه گری و مردمی بودن، شباهت‌های دفاع مقدس و اربعین است.

وی تصریح کرد: درس‌ها و معارف دفاع مقدس را باید به بلندای تاریخ انقلاب اسلامی و دستاوردهای مهم آن بررسی کرد و نباید اجازه داد تحریفات دشمن ما را از حقایق دفاع مقدس و اربعین حسینی دور سازد.

حجت الاسلام صالحی گفت: یکی از درس‌های مهم دفاع مقدس، تعهد رزمندگان به ملت و انقلاب بود و لذا اینکه امروز مردم با وجود آنکه در مجاورت دریا و حجم عظیم معادن زندگی می‌کنند، اما از آن بی بهره‌اند و راه بهره‌مندی آنان مسدود است، نشان از عدم تعهد کافی مسئولان برای تحقق مطالبات مردم دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha