دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی از جوانان خصوصاً دختران نوجوان در رابطه با حجاب دارای سوالاتی هستند که باید به آن جواب داد، گفت: لازم است آموزش و پرورش بستر فضای علمی خصوصا در دبیرستان‌ها را ایجاد کند تا در مورد حجاب در فضایی با خیال راحت با دختران نوجوان صحبت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: لازم است تا تلاش کنیم از مرز تقوا در تصمیم گیری‌ها و رعایت عدالت، خارج نشویم.

وی با اشاره به اینکه بنا بر آیات و روایات، قوام زمین و آسمان بر عدالت و انصاف است، گفت: یکی از اهداف بعثت انبیا اقامه قسط و عدالت بوده و لذا خداوند به عدالت در قضاوت مردم را دعوت می‌کند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه قوام نظام اسلامی، مبنی بر عدالت ورزی است و نظام اسلامی خود مطالبه‌گر عدالت است، مطرح کرد: نظام اسلامی برای عدالت شکل گرفته و لذا تلاش می‌کند تا از مرز عدل و انصاف خارج نشود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی و امنیتی در حوادث گذشته خودشان زخم خوردند تا از مردم مراقبت کنند و امنیت را تامین کنند، یادآور شد: عده‌ای در این بین یا رهگذر بودند و یا معترض، اما آشوبگر نبودند که گاهی ناخواسته برخی دچار آسیب‌هایی شدند که لازم است از آنها دلجویی شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه باید اخلاق و انصاف در برخورد با همه افراد رعایت شود، یادآور شد: آنهایی که آشوبگر بودند، چه سبب ایجاد آشوب شده و چه مباشر در این اتفاق بودند، باید به صورت قاطع با آنها برخورد شود.

برخورد قاطع با آشوبگران عین عدالت است

وی با بیان اینکه برخورد قاطع با آشوبگران عین عدالت است، مطرح کرد: با توصیه اخلاقی و ارشاد این افراد اصلاح نمی‌شوند، بلکه باید به صورت قاطع با آنها برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: برخی افراد فرصت طلب هستند و هیچ درک دقیقی از درد اجتماعی و مشکل خانواده‌ها و مردم ندارند و با وجود آنکه میلیاردها تومان از پول بیت المال دریافت کرده‌اند، تنها در شرایط خاص برای دیده شدن، ورود می‌کنند.

وی با طرح این سوال که اگر شما طرفدار مردم هستید، چرا در جشنواره‌های بین المللی از درد بیماران خاص و تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران حرف نمی‌زنید، گفت: آیا کودکانی که داروی آنها تحریم شده است، مردم این کشور نیستند؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی از جوانان خصوصاً دختران نوجوان در رابطه با حجاب دارای سوالاتی هستند که باید به آن جواب گفت، اظهار داشت: لازم است آموزش و پرورش بستر فضای علمی خصوصا در دبیرستان‌ها را ایجاد کند تا در مورد حجاب در فضایی با خیال راحت با دختران نوجوان صحبت کنیم.

وی تصریح کرد: نسل حاضر خصوصا دختران ما باید حرف موافق و مخالف را بشنوند و با اهمیت و فواید حجاب آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دشمن بیرونی به قدرت رسانه‌ای خود ملت ما را که در کنار هم زندگی می کنیم، دعوت به درگیری می‌کند، گفت: کدام عقل سالمی می‌پذیرد، امنیت جامعه‌ای که همه به هم گره خورده است با یکدیگر درگیر شوند و آشوب ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه آشوب درعدم رشد کشور تاثیر گذار است، گفت: دشمن می‌داند توان براندازی را ندارد و لذا به دنبال ایجاد آشوب در کشور برای کند کردن حرکت آن است، چرا که هر آشوبی منجر به ضرر اقتصادی و اجتماعی است.

آشوب‌ها روی دیگر تحریم است

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه سرمایه گذار خارجی، توریست و سرمایه گذار داخلی در چنین شرایطی با شک وارد میدان می‌شود، مطرح کرد: آشوب‌ها روی دیگر تحریم است، به بیان دیگر از آشوب برای تقویت مضرات تحریم استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن با آشوب می‌خواهد فضای تشنج در کشور ایجاد کند و همشهریان را در مقابل یکدیگر قرار دهد، گفت: آشوب به ضرر همه ماست و همه از آن آسیب خواهند دید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید بر لزوم مدیریت صحیح فضای مجازی، مطرح کرد: امروز در دنیا حکمرانی در فضای مجازی و سایبری مطرح است و لذا نیازمند مدیریت این فضا هستیم اما مسئولان در این رابطه باید مراقب کسب و کار مردم باشند و به نحوی مدیریت کنند که آسیبی به کسب و کار مردم در این فضا وارد نشود.

وی خطاب به دولتمردان و مسئولان یادآور شد: تنها خواسته جوانان ما که معترض هستند، یک شغل و یا مسکن است که حق طبیعی همه شهروندان است.

متاسفانه مشکل آب همدان هنوز حل نشده و این مطالبه به حق مردم است

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه داشتن آب، حق طبیعی مردم است و حق دارند که در این عرصه مطالبه‌گری کنند، یادآور شد: متاسفانه مشکل آب همدان حل نشده و این مطالبه به حق مردم است، حتی در برخی از مناطق این مشکلات تشدید نیز شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان شبانه روز در حال تلاش هستند، مطرح کرد: انتظار مردم این است که هر چه زودتر این مشکلات حل و نتایج این تلاش‌ها را مشاهده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مسئولان باید مطالبات مردم و به خصوص جوانان را بشنوند و در راستای رفع آن اقدام کنند، خاطرنشان کرد: اگر شغل نباشد، ازدواج نیز سخت‌تر انجام می‌شود و لذا مشکلات اجتماعی در پی آن به وجود می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه امروز لازم است برای نسل جدید کار فرهنگی انجام داد، یادآور شد: امروز در برابر تهاجم فرهنگی دشمن که از سال‌ها آغاز شده باید اقدامات لازم و کار صحیح فرهنگی را در دستور کار قرار داد.

امروز وقت جهاد تبیین است

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه در عرصه فعالیت فرهنگی نیازمند همراهی و همکاری همه دست‌اندرکاران و مسئولان هستیم، گفت: امروز وقت جهاد تبیین است و باید به فریاد نسلی برسیم که در قربانگاهی به نام فضای مجازی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند ایجاد اردوگاه آموزشی و تحصیلی برای دانش آموزان و نسل جوان هستیم، یادآور شد: مساجد و هیئت امنای مساجد باید با روی باز پذیرای جوانانی باشند که دشمن با تمام توان در حال جذب آنهاست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مسجد، بیت الله است و باید جوانان در این مساجد فعالیت داشته باشند، اظهار داشت: متولیان مساجد نباید نگران از این باشند که حضور جوانان در مسجد برای آنها هزینه خواهد داشت، بلکه باید به یاد داشته باشند که روزی در پیشگاه الهی به خاطر سخت گیری‌هایی که در رابطه با حضور جوانان در مسجد داشته‌اند، پاسخگو باشند.

وی همچنین با اشاره به اعلام اداره آبفای همدان در رابطه با لایروبی سد اکباتان، خاطرنشان کرد: طبق اعلام اداره آبفا افرادی که می‌توانند از ماسه و شن‌هایی که در سد وجود دارد، بهره برداری کنند، می‌توانند اقدام به لایروبی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطر نشان کرد: امیدواریم هرچه زودتر مشکل آب همدان برطرف شود و این انتظار از وزارت نیرو و مسئولان استانی وجود دارد تا پیگیر هر چه سریع تر این مشکلات باشند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha