دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
محمد فراهانی علوی معاون آموزش حوزه علمیه همدان

حوزه / معاون آموزش حوزه علمیه همدان به تشریح رفتار روحانیون و حوزه‌های علمیه در شرابط فعلی پرداخت و گفت: ما اگر در شرایط فعلی متحد و هم صدا نباشیم، ضربه‌های جبران ناپذیری همانند حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) دریافت خواهیم کرد.

حجت الاسلام محمد فراهانی معاون آموزش حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، وحدت را از اصولی عنوان کرد که در آموزه‌ها و متون دینی بسیار به آن تأکید شده است و اظهار داشت: هم در سیره عملی و هم گفتاری پیامبر گرامی اسلام(ص)، به موضوع وحدت اهتمام خاصی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سیره پیامبر(ص)، وحدت نه در بین مسلمانان که در بین اقوام مختلف عرب نیز حائز اهمیت بوده، گفت: امروز جامعه ما و جوامع اسلامی نیازمند توجه به سیره نبوی هستند، چرا که عمل به این سفارشات راه پیشرفت و موفقیت جوامع مسلمان است.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان افزود: اگر به دنبال اجرای احکام نورانی اسلام، تحقق عدالت و امنیت در جامعه باشیم، لازمه آن وحدت است و لذا باید اختلافات را کنار بگذاریم و در مسیر وحدت و یکپارچگی حرکت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: نه تنها پیامبر اکرم(ص) بلکه اهل بیت(ع) نیز برای موضوع وحدت اهمیت زیادی قائل بودند و حتی در قرآن کریم نیز چند آیه در خصوص وحدت مطرح شده است.

حجت الاسلام فراهانی با اشاره به شرایط کنونی که دشمن با سوء استفاده از هر بهانه‌ای به کشور هجوم می‌آورد، گفت: ما اگر در شرایط فعلی متحد و هم صدا نباشیم، ضربه‌های جبران ناپذیری همانند حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) دریافت خواهیم کرد.

وی به تشریح رفتار روحانیون و حوزه‌های علمیه در شرابط فعلی پرداخت و خاطر نشان کرد: حوزویان و علما باید از بیان مسائل اختلافی در مجامع عمومی خودداری کنند و برای تقویت وحدت تلاش کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha