دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
ماموستا عبدالرحمن مرادی

حوزه/ ماموستا مرادی گفت: دشمنان تیر خود را به سمت کشور اسلامی ایران هدف قرار داده اند؛ زیرا می دانند نظام جمهوری اسلامی ایران، داعیه وحدت امت اسلامی را در جهان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ماموستا عبدالرحمن مرادی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در یکی دیگر از برنامه های تلویزیون اینترنتی پاسخ، با «موضوع وحدت شیعه و سنی؛ یکپارچگی ایران قوی» که به همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه و با همکاری دفتر پاسخکده دینی مؤسسه آموزشی و پژوهشی مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: محبت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام در دل تمام مسلمانان جهان به ویژه اهل سنت قرار دارد و این محبت سبب اتحاد، یکرنگی و همبستگی میان شیعه و اهل سنت می باشد.

وی با اشاره به مصادیق کمک کننده به وحدت شیعه و سنی افزود: هفته وحدت به این معنی نمی باشد که ما در طول سال با یکدیگر دچار تفرق بوده و تنها در این هفته وحدت با هم متحد شویم.

ماموستا مرادی با بیان مفهوم وحدت میان مسلمانان ادامه داد: وحدت زمینه ای را ایجاد می کند که بتوانیم بیشتر در کنار یکدیگر بوده و از ظرفیت های موجود در میان مسلمانان استفاده نماییم.

وی عنوان داشت: ما شاهد برگزاری کنفرانس ها و نشست هایی در سطح جهان اسلام هستیم که به واسطه کار و تلاش نظام اسلامی می باشد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: باید با گرامیداشت ایام هفته وحدت، تلاش کنیم که بیشتر و عمیق تر در این مسیر گام برداریم؛ تا مسلمانان بتوانند در قالب یک امت واحد بوده و از ظرفیت های موجود در جهان اسلام بهره گیرند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی به علت اختلافات سیاسی، کم کاری ها و مسائل پیش پا افتاده که هنوز آن ها را حل نکرده ایم، نمی توان به معیارهای وحدت اسلامی که باید در میان ما شکل گرفته باشد، رسید.

ماموستا مرادی اظهار کرد: می بایست شخصیت های علمی و سیاسی بیشتر به مسائل میان مسلمانان در جهان اسلام پرداخته و اهمیت وحدت امت اسلامی را در نظر گیرند.

وی با اشاره مسائل پیش آمده اخیر در سطح کشور اضافه کرد: دشمنان در هر لحظه در کمین هستند که به اهداف خود دست یابند؛ آن ها از زمینه های ایجاد شده، استفاده نموده به دنبال رخنه و اختلاف در میان مسلمانان می باشند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تأکید کرد: دشمنان تیر خود را به سمت کشور اسلامی ایران هدف قرار داده اند؛ زیرا می دانند نظام جمهوری اسلامی ایران، داعیه وحدت امت اسلامی را در جهان دارد.

وی ادامه داد: وظیفه ما در مقابل اختلاف افکنی های دشمنان این است که باید دشمن شناس بوده و آگاه باشیم که دشمن از چه طریق و کانالی می خواهد به ما ضربه وارد نماید.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: هرچه قدر در بحث وحدت، از ظرفیت ها و شخصیت های بزرگ بهره گیریم، قطعا موفق تر عمل خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: سازندگی و اقتدار کشور برای همه مردم ایران زمین است؛ همچنین در مقابل ضعف کشور تمام جامعه و امت اسلامی را درگیر می نماید و تنها متوجه قشر خاصی نمی شود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: گاهی در سطح استان ها و مکان ها با تعدد قومی و مذهبی مطالباتی وجود دارد که باید بررسی شده و در صورت کمبود و ضعف رسیدگی لازم صورت گیرد. می بایست در جهت ارتقای قدرت کشورمان از تمام افراد شایسته با قومیت های مختلف در جایگاه مسئولیتی استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha