دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران

حوزه / تاسیس مرکز هم اندیشی راهبری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه علمیه استان تهران تصویب شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، استاد علی اکبر صادقی رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران در جلسه هم اندیشی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی گفت: بیشترین فعالیتهای آزاد اندیشانه در حوزه های علمیه دیده می شود و مباحث ارائه شده در دروس خارج فقه و اصول همیشه با فکر و نظریه نو و نوآوری در عمل است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: حوزه علمیه ظرفیت عظیمی در نظریه پردازی دارد که اساسا قابل مقایسه با دیگر نهادهای فرهنگی نیست و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام معصومی دبیر کرسی های آزاد اندیشی حوزه های علمیه نیز در این نشست با اشاره به اینکه کرسی های آزاد اندیشی یعنی نشستی که در آن ادعایی مطرح شود که در آن نوعی چالش علمی مربوط به مسائل فرهنگی نقد و طرح شود، گفت: باید تلقی واحد از کرسی های آزاد اندیشی و تفاوت آن با نظریه پردازی و نقد در میان حوزویان به وجود بیاید.

وی اظهار کرد: در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه های علمیه کارهای بزرگی انجام شده است که اطلاع رسانی مناسب برای آنها انجام نشده است.

در این نشست که با حضور استاد رشاد رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان و حجت الاسلام والمسلمین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران تهران و دیگر اعضا برگزار شد، مشکلات برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه های علمیه مورد بررسی قرار گرفت.

تأسیس مرکزی برای هم اندیشی و راهبری برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha