سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
برگزاری  محافل انس با قرآن در اردکان

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان گفت: حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یکی از بازوهای مهم فرهنگی جامعه است که نقش مهمی در زمینه بهره‌مندی از فرهنگ قرآن و انس و تدبر در آیات الهی ایفا می‌کند.

خانم فاطمه ابراهیمیان، مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، با بیان برگزاری محافل انس با قرآن، به ضرورت آموزش کلام وحی اشاره کرد و گفت: قرآن کتاب هدایت انسان‌ها به سوی کمال الهی است.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یکی از بازوهای مهم فرهنگی جامعه، نقش مهمی در زمینه بهره‌مندی از فرهنگ قرآن و انس و تدبر در آیات الهی ایفا می کنند.

خانم ابراهیمیان اظهار کرد: برپایی محافل انس با قرآن ویژه طلاب و عموم بانوان در بقاع متبرکه، آموزش تجوید و قرائت قرآن، برگزاری جلسات جزء خوانی در ماه مبارک رمضان در مدرسه، برگزاری کلاس‌های تفسیر و تدبیر در آیات قرآن و ...از برنامه های مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان برای انس بیشتر با کلام الله مجید است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان با اشاره به نقش مسابقات قرآنی، گفت: شرکت طلاب در مسابقات قرآنی در رشته های مختلف حفظ، تفسیر، ترتیل و ... انگیزه و اشتیاق در آن‌ها ایجاد می‌کند و همین امر سبب گرایش او در مسیر قرآنی خواهد شد .

وی ادامه داد: در زمینه آشنایی طلاب با تفسیر قرآن باید گفت، تفسیر قرآن مراتب علمی زیادی را می‌طلبد و در این مرکز کلاس های تدبر در قرآن برای طلاب برگزار می‌شود که هدف آن بیان نکات تربیتی و ارتباط آیات با یکدیگر است.

ابراهیمیان در پایان خاطر نشان کرد: انس با قرآن کریم موجب نشاط و شادابی انسان، هم در زندگی روزمره‌ی خود و هم موجب پاداش اخروی خواهد شد و انس با قرآن را نباید محدود به طلبه‌ها و حوزه‌های علمیه کرد، بلکه آحاد جامعه باید در سطوح مختلف با قرآن انس داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha