سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
امام جمعه شيبكوه

حوزه/ امام جمعه شیبکوه گفت: جامعه باید در مقابل اطلاعات غلط و اخبار دروغ تصمیم زود هنگام نگیرد و شتابزده موضع گیری نکند و با صبر، اخبار صحیح را به دست بیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه شیبکوه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های رضایت خداوند از بندگانش، حرکت در مسیر اطاعت از او و دوری از معصیت است، اظهار داشت: عده‌ای ثروتمند دنبال تجملات و زیبایی‌های ظاهری دنیا می‌روند و فخرفروشی می‌کنند، در حالی که در کنار آنها انسان‌های فقیر و نیازمند حضور دارند و لذا آن زهد است که به زندگی‌ها معنا می‌دهد و وقتی ثروت به کمک انسان آمد و درد فقیر را احساس کنیم، آن زمان است که این زندگی آباد می‌شود.

وی افزود: لازم است همه ما به سمت زهد حرکت کنیم، امروز زندگی‌ها به سمت اشرافی‌گری پیش می‌رود، بدون شک این انحراف است و باید به سمت زهد حرکت کنیم، چرا که تنها راه علاج و نجات از دلبستگی دنیا و دنیا پرستی، تقوای الهی است.

خطیب جمعه شیبکوه ادامه داد: انسان با تقوا در وجودش، خداوند متعال را بزرگ می‌بیند و هر چیز نزد او غیر از خدا کوچک است، این مقامات دنیایی، اموال، زیبایی‌ها، جلوه‌های زندگی مادی، این لذت‌های گوناگون نزد او حقیر می‌شود که این ویژگی تقوای الهی است.

حجت الاسلام رستاخیز یادآور شد: واقعیت امروز دنیا این است که در حال حاضر آمریکای جنایتکار ۸۵۰ پایگاه نظامی در ۳۹ کشور دنیا و ۱۲۰ ایستگاه نظامی در کشورها دارد و کار این پایگاه‌ها در عرصه زمینی، هوایی و دریایی ضمن تسلط بر کشورها، جاسوسی و تأمین منافع آمریکا است، اما تنها کشوری که اجازه این تسلط را نداده است جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، یکی از رنج‌های دنیای اسلام تفرقه و جدایی است که ذلت و دوری از عزت، نتیجه تفریق و جدایی است.

امام جمعه شیبکوه ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران حکومتی برگرفته از آرای مردم است که بسیاری از خطرات امنیتی مانند تجاوز نظامی دشمن، اقدامات تروریستی گسترده، اقدامات ضد انقلاب را با ارائه الگوهای متفاوت پشت سر گذاشته و امنیت مردم را حفظ کرده است.

حجت الاسلام رستاخیز تأکید کرد: دشمن با نقش‌های متفاوت به دنبال تفرقه و درگیری در داخل ایران است که یکی از کارهای او اغتشاش اطلاعاتی است، اغتشاش اطلاعاتی یعنی تمام اخبار جعلی و اطلاعات غلط را با خبر ساختگی با یک منبع معتبر منتشر می‌کند و مردم را در تحلیل دچار اشتباه می‌کند تا موجب اغتشاش ادراکی و شناختی شوند، که این دو اغتشاش مقدمه برای اغتشاش خیابانی است.

وی افزود: جامعه باید در مقابل اطلاعات غلط و اخبار دروغ، تصمیم زود هنگام نگیرد و شتاب زده موضع گیری نکنند و با صبر اخبار صحیح را به دست بیاورند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیبکوه خاطرنشان کرد: پیروزی حزب الله لبنان در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی فراتر از یک دستاورد در حوزه اقتصادی و سیاسی بود، پیروزی بدون جنگ با قدرت منطق و نفوذ کلام حزب الله، آغاز مبارکی برای پیروزی‌های آینده جبهه مقاومت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha