دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه کاشمر

حوزه/ امام جمعه کاشمر، معرفت و علم‌آموزی را از رسالت‌های حوزه‌های علمیه و راه‌های عالم ربانی شدن معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام جواد طاهری در مراسم افتتاحیه طلاب مدرسه علمیه حاج شیخ(ره) کاشمر، شروع سال تحصیلی را فرصتی مغتنم به منظور تجدید پیمان با حضرت ولیعصر(عج) دانست و طلاب را به تزکیه و تهذیب نفس توصیه کرد.

وی به رسالت حوزه‌های علمیه و راه های عالم ربانی شدن اشاره کرد و اظهار کرد: معرفت و علم آموزی از مهمترین رسالت‌های حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام طاهری یاد آور شد: مهمترین نیرو برای هر ملت و هر کاری سرمایه، نیروی جوانی و انسانی است، لذا وظیفه همه دانش‌پژوهان جوان حوزه های علمیه این است، که با تهذیب نفس و مجاهدت علمی و عملی، مدار اتصال مردم به قرآن و اهل بیت(ع) را برقرار کنند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام که می‌فرمایند:"أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشآء" خطاب به طلاب حاضر در این مراسم گفت: لذت و شیرینی علم شامل هر کسی نمی‌شود و فقط طالبان علم از آن بهره‌مند می‌شوند، لذا در این شرایط، که فرصت استفاده از علم برای شما مهیا شده است به خوبی استفاده کنید.

این مراسم با حضور مسئولین ادارات و نهادها، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی، مدیران مدارس علمیه شهرستان، اساتید و طلاب حوزه علمیه حاج شیخ(ره) کاشمر برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha