دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار

حوزه/ انصاری منش گفت: در راستای ایجاد تعامل با کودکان و نوجوانان و حضور در بستر های جدید، اپلیکیشن هدهد را راه‌اندازی کرده ایم که امکاناتی نظیر هدهدنما، هدهدآوا و محصولات چند رسانه‌ای در آن ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با هدف بررسی همکاری های مشترک در حوزه کودک و نوجوان، با کرار انصاری منش، مدیر شبکه جهانی هدهد دیدار و گفتگو کرد.
کرار انصاری منش در این دیدار گفت: شبکه هدهد، ویژه کودکان و نوجوانان است که در سال ١٣٨٩ تحت نظر حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی ایجاد شد و اکنون فعالیت خود را به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی در بستر ماهواره و اینترنت ادامه می‌دهد.


وی هدف از راه اندازی این شبکه را ترویج فرهنگ اسلامی و توانمند سازی و آگاهی بخشی به کودکان برای ایجاد جامعه ای اخلاق مدار و خلاق ذکر کرد و افزود: در سال های اخیر، تلاش کرده ایم تا با ایجاد تغییرات در برنامه ها، تولیدات جدید و ایجاد تعامل با مخاطبان از طریق پیامک، رضایت مخاطبان را افزایش دهیم.


انصاری منش در ادامه افزود: در راستای ایجاد تعامل با کودکان و نوجوان و حضور در بستر های جدید، اپلیکیشن هدهد را نیز راه اندازی کرده ایم که امکاناتی نظیر هدهدنما، هدهدآوا و محصولات چند رسانه‌ای در آن ارائه می شود.


مدیر شبکه جهانی هدهد در پایان با اشاره به اهمیت شناخت ظرفیت های نهاد کتابخانه های عمومی خاطرنشان کرد: با افزایش تعامل بین شبکه هدهد و نهاد کتابخانه های عمومی و استفاده از ظرفیت کتابخانه ها و کتابداران در زمینه های مختلف مثل تولید محصولات چند رسانه ای، می توانیم شاهد اتفاقات مثبت در حوزه کودک و نوجوان باشیم.


در این دیدار همچنین، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ضمن معرفی ظرفیت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و فعالیت های شاخص انجام شده در حوزه کودکان و نوجوانان گفت: رویکرد نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال های اخیر در حوزه های مختلف و به خصوص کودکان و نوجوانان متحول شده است و در حال حاضر خدمات متنوعی در کتابخانه های عمومی به این گروه سنی ارائه می شود.


وی همچنین ضمن دعوت مجموعه شبکه جهانی هدهد به بازدید از کتابخانه مرکزی قم گفت: طراحی فضای بخش کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی و به خصوص کتابخانه مرکزی به گونه ای است که می تواند مکان مناسبی برای تولید برنامه های چندرسانه ای در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha