دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
عکس

حوزه/ سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: یکی از خدمات نوین کتابخانه های عمومی، خدمات مرجع مجازی است که در آن بیش از ۱۲۵ میلیون رکورد منبع دیجیتالی از پایگاه های اطلاعاتی فارسی و لاتین به دانشجویان و پژوهشگران ارائه می شود و این موضوع می تواند یکی از بستر های همکاری مشترک کتابخانه های عمومی با کتابخانه تاریخ اسلام باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با رسول جعفریان، مدیر کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.


سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در این دیدار گفت: در حال حاضر در کتابخانه های عمومی خدمات بدون قید و شرط و محدودیت به گروه های مختلف جامعه از جمله ناشنوایان، نابینایان و کم بینایان، کودکان و نوجوانان و ... ارائه می دهد و شاید کمتر نهاد و مرکز فرهنگی چنین خدماتی با این گستردگی در کشور را داشته باشد.


وی افزود: یکی از خدمات نوین کتابخانه های عمومی، خدمات مرجع مجازی است که در آن بیش از ۱۲۵ میلیون رکورد منبع دیجیتالی از پایگاه های اطلاعاتی فارسی و لاتین به دانشجویان و پژوهشگران ارائه می شود و این موضوع می تواند یکی از بستر های همکاری مشترک کتابخانه های عمومی با کتابخانه تاریخ اسلام باشد.


حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان، مدیر کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران نیز در این دیدار ابراز داشت: مخاطبان ما در کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران، ویژه هستند و نیازهای اطلاعاتی خاص خود را دارند که ما نیز در جهت رفع این نیاز ها تلاش می کنیم؛ از جمله این تلاش ها راه اندازی سامانه سها است که در سال سال گذشته، ۳۹۷۰۰ کتاب در آن اسکن و بارگذاری شده است تا پژوهشگران بتوانند از خانه و محل کار به منابع کتابخانه دسترسی داشته باشند.

وی افزود: همچنین برای تشویق کاربران فعال کتابخانه، اشتراک رایگان سالانه فیدیبو را نیز برای آنها در نظر گرفته‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha