دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
 حجت الاسلام محمد صادق عاشوری امام جمعه بندر سیراف

حوزه/ امام جمعه سیراف گفت: تهران با شلیک موشک ۳ مرحله‌ای قائم به طرف مقابل تفهیم کرد که در دوره پسابرجام، حتی سخن از حمله نظامی به ایران هم دیگر نباید مطرح شود. 

حجت الاسلام محمد صادق عاشوری امام جمعه بندر سیراف استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به اهمیت راهبردی ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ گفت: جمهوری اسلامی واقف گشته که شکست مذاکرات برجام حتمی است اما تهران با شلیک موشک ۳ مرحله‌ای قائم به طرف مقابل تفهیم کرد که در دوره پسابرجام، حتی سخن از حمله نظامی به ایران هم دیگر نباید مطرح شود.

وی افزود: ایران نیک می‌داند با روی کار آمدن صهیونیست‌های افراطی در اسرائیل و پیروزی احتمالی جمهوری‌خواهان در کنگره، بایدن شانس اندکی در انتخابات ریاست جمهوری آتی خواهد داشت. در نتیجه تهران از اکنون اسب خود را برای دوره جدید و برقراری توازن وحشت با آمریکا و در نتیجه بازدارندگی و معادله تهران در برابر واشنگتن زین کرده است.

امام جمعه سیراف افزود: به‌دلایل فوق و البته روی کار آمدن نتانیاهوی جنگ طلب در تل آویو، جمهوری اسلامی به هیچ وجه دستاوردهای هسته‌ای خود را برای برجامی که آینده‌اش نامشخص است به باد نخواهد داد.

حجت الاسلام عاشوری به جایگاه ایران در نظم نوین جهانی پرداخت و گفت: نقش ایران در آینده نظم نوین جهانی در عرصه های انرژی، نظامی و فناوری، فروپاشی هژمون غرب و حوزه گفتمانی بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: ایران گفتمان جدیدی را با عنوان گفتمان مقاومت در جهان ارائه داده است که آمریکایی‌ها معتقدند یکی از عوامل شکست نظم تک قطبی محور مقاومت و گفتمان آن است. این گفتمان باعث شده است بسیاری از کشورها در مقابل واشنگتن بایستند. نظم جهانی آینده گفتمان جدیدی را در خود خواهد داشت که مبتنی بر مقابله با نظام تک قطبی آمریکا و هژمونی آن در جهان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha