دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خاموشی

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی از دو پروژه سرمایه گذاری در منطقه چارک و سرخنگی در هرمزگان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دوشنبه ۷ آذرماه در بازدید از دو پروژه مزرعه آلوئه ورا در سرخنگی و سایت پرورش ماهی در قفس چارک، اظهار داشت: در سفر به استان هرمزگان خداوند توفیق حاصل کرد بتوانیم دو فارم را بازدید کنیم که نخستین پرورش ماهی در قفس در منطقه چارک با سرمایه گذاری موقوفات شکل گرفته که از ۱۰ قفس ماهی روی آب به وزن ۵هزار تن است.

وی افزود: تمامی مراحل از جمله ساخت قفس، لنگرگاه و روش نصب آن در استان صورت گرفته است که با پیگیری‌های که انجام شده با روندی خوب پیش می رود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: با استفاده از تجارب پیشکسوتان فن و مهارت های لازم آبزی پروری را در خلیج فارس رونق بگیرد و یک برگ دیگری از توانمندی های کشور را به مردم عزیز نشان دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه اگر تولید مواد پروتئینی آبزی ثمرات فراوانی به همراه دارد، تصریح کرد: در مقام مقایسه پرورش آبزیان دریایی از گوشت قرمز به به صرفه تر است.

وی به مشکل کم آبی در کشور اشاره کرد و افزود: ماهی که در آب های خلیج فارس تولید می شود هیچگونه نیاز به منابع آبی وجود ندارد و با روش های علمی تولید آبزیان را افزایش و در داخل کشور عرضه و به مشتریان خارجی نیز صادر شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: فارم دوم نیز که نقطه امیدواری است بهره وری از زمین های افتاده در اقلیم هرمزگان با استفاده از حداقل آب کشت آلوئه ورا است.

وی خاطرنشان کرد: کشت آلوئه ورا با مدیریت صحیح و دانش بنیان می تواند در روند سود دهی این محصول بنا بر اقلیم این استان تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha