سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حاج قاسم

حوزه/ یک مستندساز گفت: در مستند «پاییز پنجاه سالگی» روایتگر بخشی از زندگی حاج قاسم و شهید جمالی هستیم.

محسن اسلام‌زاده، مستندساز در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، بیان کرد: مستند «پاییز پنجاه سالگی» درباره حاج قاسم است اما نگاهی که در آن وجود دارد با کلیشه‌های گذشته متفاوت است. در این فیلم با روایت زندگی شهید جمالی دوست نزدیک حاج قاسم به اقدامات سردار دلها در سیستان و بلوچستان پرداخته‌ایم. فیلم آنچه را بیان می‌کند روایتگر واقعیات جامعه است بدون اینکه بخواهد موضوعی را تحریف کند.

وی افزود: برای پرداختن به اسطوره‌هایی چون حاج قاسم نیازی به تحریف و اغراق نداریم زیرا به اندازه‌ای سیره این بزرگان عزیز و الهی است که به هر صورت که بگوید زیباست. نکته دیگر اینکه شهید سلیمانی تنها به عده‌ای خاص تعلق ندارد بلکه همه مردم ایران وی را عاشقانه دوست دارند.

این فیلمساز ادامه داد: جایزه شهید آوینی که چند سالی است در قالب جشنواره سینما حقیقت برگزار می‌شود اتفاق خوبی در حوزه سینمای انقلاب است. آثار این حوزه نگاهی دغدغمند به موضوعات دارند بدون اینکه بخواهند سیاسی کاری را مدنظر قرار دهند. درباره جایزه شهید آوینی باید اضافه کنم ادغام این رویداد با جشنواره سینما حقیقت به بهتر دیده شدن این رویداد کمک کرد.

وی درباره برخی کناره‌گیری‌ها از جشنواره سینما حقیقت گفت: اینکه بخواهیم جشنواره‌ای را به بهانه اعتراض تحریم کنیم مقبول نیست. فیلمساز اگر حرفی دارد باید در قالب فیلمش بزند. نکته دیگر اینکه هر قشری برای دیدگاهش ابزاری دارد. فیلمساز نیز زبانش، کارش است پس با تحریم‌های صورت گرفته موافق نیستم.

اسلام‌زاده در پایان بیان کرد: برای ساخت یک مستند کارگردان باید از تحقیقات کتابخانه‌ای و میدانی کافی بهره برده باشد والا اگر بخواهد تنها به تصاویری آرشیوی اکتفا کند صرفاً اثر سفارشی را خلق خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha