دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران در جمع مدیران و معاونان استان یزد

محمود خالقی دوست و همرزم شهید قاسم سلیمانی این شهید والا مقام را مصداق آیه «إِنَّ هَذَا کَانَ لَکُمْ جَزَاءً وَکَانَ سَعْیُکُمْ مَشْکُورًا» دانست .

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، محمود خالقی، دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران، روز گذشته در جمع مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران استان یزد با استناد به آیه "إِنَّمَا نُطعِمُکُم لِوَجهِ ٱللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنکُم جَزَاءوَلَا شُکُورًا» گفت: اگر کسی انگیزه اش از انجام کارهای خوب فقط رضای خدا باشد "رب شکور" پاداش او را به نحو شایسته ای عطا خواهد کرد و خودش سقایت "شراب طهور" او را در بهشت جاودان به عهده خواهد گرفت: "وَسَقَاهُمْ رَبُّهُمْ شَرَابًا طَهُورًا" و جزای شایسته اش را خواهد داد: « إِنَّ هَذَا کَانَ لَکُمْ جَزَاءً وَکَانَ سَعْیُکُمْ مَشْکُورًا» .

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی که تمام عمرش را در بندگی خالصانه خدا گذراند از مصادیق این آیات است.

دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های علمیه خواهران همچنین با تعریف دوستی به خیرخواهی، دوستی همه بندگان خدا، قصد خدمت و تواضع نسبت به آنان را از ویژگی های مهم انسان های مومن ذکر کرد و گفت: حاج قاسم در تمام عمر با برکت خود به همه انسان ها عشق می ورزید، قصد خدمت به آنها را داشت و نسبت به آنان متواضع بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد نیز در این نشست ضمن تجلیل از مقام بلند شهید حاج قاسم و خدمات ارزشمند ایشان، توفیق پیمودن راه نورانی این شهید عزیز را از خدای سبحان مسألت کرد.

در ادامه خانم منصوره قیاسی استاد و مدیر پیشکسوت حوزه نیز ضمن بیان لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهید سردار قاسم سلیمانی، به ارائه مباحث اخلاقی پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha