پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین نقی پور فر

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین نقی پور فر گفت: در هر دوره گردنه ای وجود دارد،گردنه عصر امروزی ما رسیدگی به امور جوانان و تشکیل خانواده برای آنان است که نیازمند رسیدگی مسئولین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه "سی و هشتمین هم اندیشی تخصصی ملّی نقشه جامع مدیریت اسلامی (نَجما ۳۸)" با موضوع «مبانی هستی شناختی خالق؛ مدیریت رحمانی و ارکان عرش تدبیر و فرماندهی نظام خلقت» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ولی الله نقی پورفر رئیس انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه و عضو هیئت علمی دانشگاه قم با حضور مدیران سطوح مختلف دولتی و عمومی، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشته های مدیریت حوزه علمیه و دانشگاه های سراسر کشور به همت دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نقی پور فر در مقدمه این نشست گفت: بحث اساسی قرآن کریم در حرکت تکاملی الی الله در جهان خلقت و بشریت است که در نظام عالم انسانی به عنوان یک سنت دائمی مقرر شده که آن سنت دشمنی و تقابل شیاطین با جبهه انبیا و جبهه حق است.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم به بیان انواع سنت اشاره و مطرح کرد: عالم بر اساس سنن الهی اداره می‌شود که به دو دسته تقسیم می‌شود، سنت مطلق و سنت مقید، سنت مطلق سنت‌هایی هستند که بستر ساز عملکرد انسانند و سنت مقید هم سنت های الهی که بر اساس عملکرد انسانی شکل می‌گیرند که در سنت‌های مطلق اولین سنت، هدایت انسان است.
وی ادامه داد: اولین انسانی که روی زمین آمد خلیفة الله و نماینده خدا بود و همه بشریت تحت سلطه دعوت انبیا چشم به جهان گشودند که این تکمیل کننده هدایت الهی در نظام خلقت است.
رئیس انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه در ادامه افزود: سرشت همه موجودات الهی است و سنت هدایت که یک سنت قطعی و مستمر است تحت رهبری اولیا معصوم در هر زمان مدیریت می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین نقی پور فر با اشاره به آیات مبارک قرآن کریم بیان کرد: راه خدا حرکت جهادی می‌خواهد و قرآن کریم این راه را به ما معرفی کرده و تذکر می‌دهد نه تنها جبهه حق را نباید یأس بگیرد بلکه باید قوی‌تر و مستحکم تر راه را طی کند.
وی در ادامه یادآور شد: در سلسله مراتب نظام خلقت ملائکه که مسلط عالمند و مدیران ارشد نظام خلقتند جبهه حق را یاری می‌کنند این در صورتی است که توانمندی جبهه حق با جبهه باطل قابل قیاس نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین نقی پور فر با اشاره به آیات قرآن عنوان کرد: راه خدا دارای گردنه هایی است و هر دوره برای خود گردنه ای دارد که هوشیاری اهل ایمان را می‌طلبد تا بتوان از گردنه ها به خوبی گذر کرد، گردنه ویژه ما که باید در تحقق آن باید تلاش کرد، رسیدگی به امور جوانان و تشکیل خانواده است، آزاد کردن ذهن و فکر جوانان و سامان بخشیدن به زندگی آنان از مسائل مهم نظام است.
عضو هیئت علمی دانشگاه قم در بیان جبهه باطل گفت: جبهه باطل جبهه ای است که قدرتش حقیقت ندارد، چیزی که در این ایام با آن مواجه شدیم، دشمن از راه تبلیغات اقدامات غیر حقیقی و اقدامات بدون قدرت و سعی در به هم ریختن اوضاع اجتماعی داشت، که با هدایت الهی و اتصال با امام زمان و سنت معصومین رفع می‌شود.
وی در ادامه در بیان راهبرد اساسی این موضوع عنوان کرد: برای مراقبت خود قرآن تاکید می‌کند باید دغدغه توام با بصیرت مومنانه و آخرت گرایانه داشت و این نگاه باید دید ولایی،عزت مند و توام با رحمت الهی باشد.
رئیس انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه با اشاره به سوره عصر بیان کرد: حفظ ایمان و تقوا نیاز به ارتباطات تشکیلاتی اهل ایمان دارد و بسیاری از افراد که از نظر خودشان مومن و متدین هستند اما زندگی جزیره ای آن‌ها موجب ایجاد تشکیلات ایمانی سالم نشده.
حجت‌الاسلام والمسلمین نقی پور فر رعایت ضوابط الهی را لازمه حرکت مدیران دانست و افزود: وقتی مدیری نمی‌تواند طبق ضوابط الهی حرکت کند و تحویل سمت بدون صلاحیت صورت بگیرد منجر به ساخته شدن پرونده سنگینی از آسیب‌ها است.
وی در ادامه افزود: طبق آیات قرآن کریم خوف از خداوند موجب بشارت ها است و پای کار آمدن قدرت عالم و امداد رسانی و سنت خداوند از آثار خوف از خداوند است.
وی در ادامه اضافه کرد: خوف از خدا بسیار ارزشمند است کسی‌که از خدا می‌ترسد اتصال به ولایت و عزت الهی دارد و اگر کسی خوف از خدا نداشته باشد از هرگونه تخلفی ابایی ندارد.
رئیس انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه گشت ارشاد مدیران را لازمه اجتماع برشمرد و تصریح کرد: گشت ارشاد مدیران دولتی باید مقدم بر گشت ارشاد نیروی انتظامی باشد تا به عنوان الگو در جامعه مطرح شود
حجت‌الاسلام والمسلمین نقی پور فر به خود مدیریتی اشاره و بیان کرد: خود مدیریتی و در محضر خدا دیدن خود همان‌طور که در آیات قرآن نیز به آن اشاره شده موجب حل مشکلات در جامعه است.
لازم به ذکر است: ریاست این سمینار بر عهده دکتر علی رضاییان و دبیری دکتر روح الله تولایی (دانشیار دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام) بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha