سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
زنان

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها میناب گفت: امروز مسئله‌ زن به یکی از مهم‌ترین اهرم‌های فشار سیاسی غرب بر دولت‌های دیگر و تحمیل فکر و فرهنگ غربی بر جوامع دیگر، به‌ویژه جوامع مسلمان است.

خانم زهرا صالحی پور معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها میناب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بندرعباس از آغاز طرح پویش فرهنگی و پژوهشی «شبیه حضرت مادر» با محوریت تبیین جایگاه زن در اندیشه امام خامنه ای در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) میناب خبر داد.

وی، افزود: امام خامنه ای زن را عنصر تکاملی جامعه و بشر معرفی می کنند و معتقدند نقش زن به عنوان انسان در راه تکامل معنوی و نفسانی است که در این دیدگاه زن و مرد با یکدیگر تفاوتی ندارند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها میناب، خاطرنشان کرد: امروز مسئله‌ زن به یکی از مهم‌ترین اهرم‌های فشار سیاسی غرب بر دولت‌های دیگر و نیز یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحمیل فکر و فرهنگ غربی بر جوامع دیگر، به‌ویژه جوامع مسلمان است که در راستای تحقق شعارهای خوش‌آب و رنگی مانند تجدّد، آزادی، حقوق بشر، دمکراسی، توسعه، جهانی شدن و... با استفاده از دستگاه‌های وسیع تبلیغاتی انجام می‌شود.

صالحی پور تصریح کرد: نگاه سالم، دقیق و منطقی به مسئله‌ زن، هم نیازمند شناخت مبانی و معارف وحیانی است و هم مستلزم نقد افکار غربی و ردّ مرجعیّت آنها و به تعبیر رهبر معظّم انقلاب، خلاص شدن از «تفکّرات کلیشه‌ای غلطِ متحجّر نونما»به شمار می رود.

وی با تأکید بر جایگاه زن در اندیشه رهبر معظم انقلاب، افزود: در پویش فرهنگی پژوهشی«شبیه حضرت مادر» کار تشکیلاتی طلاب در سه محور، اثبات ناکارآمدی زن غربی ،معرفی حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان الگوی برتر زن مسلمان و تبیین مسائل اصلی زنان با محوریت اندیشه رهبر انقلاب در موضوع زنان برنامه ریزی شده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها میناب در پایان خاطر نشان کرد: طلاب در گروه‌های متفاوت تولید محتوا، تشکیل حلقه‌های علمی در مدارس و مساجد، انتشار مطالب در فضای مجازی طرح را اجرایی می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha