یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
بسیج طلاب

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: درس بزرگ فاطمیه (س) برای همه ما، دفاع از حق برپایه تشخیص درست تکلیف است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد جعفرنژاد، ظهر امروز طی سخنانی در هیئت عزاداران فاطمیه(س) سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم که در نمازخانه این سازمان برگزار شد، با بیان این که برای مقابله با بدعت ها و انحرافات، قبل از هر چیز باید بدانیم که اهداف و برنامه دشمن در این باره چیست، اظهار داشت: همه فتنه ها و بدعت ها و انحرافات از شلوغی ها و هیاهوها و تشنجات شروع می شود و عده ای به این بهانه در نهایت به دنبال تضعیف دین و ولایت و کمرنگ شدن ارزش ها و در نهایت تعطیلی احکام الهی هستند.

استادحوزه علمیه افزود: آن چه مهم و بایسته است این که علما، متدینین و دیگر دلسوزان جامعه، مراقب شیوع این بدعت ها و انحرافات باشند و با بصیرت افزایی در جامعه و تلاش در مسیر جهاد تبیین جلوی آن ها را بگیرند.

وی همچنین گفت: در همین قضایای مربوط به فتنه اخیر دیدیم که نقطه شروع بدعت گذاری ها از طریق بحث حجاب بود و گرنه همه می دانیم که هدف دشمن و عوامل آن ترویج بی حیایی، بی عفتی و تلاش در جهت بی تفاوت و یا کم تفاوت کردن مردم نسبت به این امور است.

این کارشناس فرهنگی در ادامه با اشاره به فرازهایی از بیانات امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه درباره لزوم شناخت فتنه ها و راه مقابله با آن ها ابراز داشت: ما در مواجهه با فتنه ها و چگونگی برخورد با آنها و به خصوص در مسیر دفاع از ولایت، الگوی بی همتایی همچون حضرت زهرا(س) را داریم که ایشان به خوبی به ما یاد دادند که چگونه وقتی ولی و امام جامعه به دلیل مصلحت هایی مجبور به سکوت هستند باید در دفاع از حق و حقیقت قیام کرد و به انجام تکلیف پرداخت.

وی گفت: بر این اساس باید توجه داشت که همه فرمایشات و خطبه های حضرت زهرا(س) و گریه های سیاسی ایشان برای ما حجت است تا در دفاع از ولایت کوتاهی و سستی نورزیم و نگذاریم که امام جامعه دچار انزوا شود.

حجت الاسلام و المسلمین جعفرنژاد با بیان این که درس فاطمیه(س) برای همه ما، دفاع از حق برپایه تشخیص درست تکلیف است، افزود: تبیین درست فاطمیه و بیان این حقیقت به معنای اثبات ولایت امیرالمؤمنین (ع) است و به همین خاطر است که دشمن نمی خواهد که ما به فاطمیه بپردازیم و لذا سعی می کند که به بهانه های مختلف حتی در اصل شهادت حضرت زهرا(س) نیز با طرح شبهاتی، تشکیک ایجاد کند.

گفتنی است: حضور پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام و برگزاری مراسم عزاداری و سینه زنی از دیگر بخش های این مراسم معنوی در آستانه سالروز شهادت ام ابیها(س) بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha